Fórum

Zastaralý web pikachu.cz a pjz.cz


[1] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:11:24, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

Ahoj, tohle téma je určeno pro lidi, co se orientují ve webovém vývoji.

Určitě jste si všimli, že obě tyto stránky jsou minimálně 10 let pozadu proti současným nejen bezpečnostním standardům.

Každý kdo to můžu ovlivnit, ať se zamyslí, opravdu chci v roce 2017 provozovat službu co běží na HTTP a jméno a heslo posílá jako parametry Requestu user a pass? HTTPS certifikát se dá získat úplně zdarma, na nastavení HTTPS na serveru jsou návody i pro ty největší BFU, celkově to nebude práce na víc jak 2h, ale za posledních 10 let si ty 2h nikdo nenašel?

Další věc je, že když tu nikdo nezvládne naimplementovat rozumné přihlašování a registrace, můžeme jednoduše integrovat OAuth Facebooku, Googlu atp.

Upřímně na reafactoring je to tu celý, ale abych se nemusel bát se sem přihlásit mi přijde jako samozřejmost. Určitě je tu hromada programátorů, tak proč je stav tak tragický?

Díky za pozornost.



[2] Vložilo Sanky dne 20.02.2017 v 17:14:42, Odpovědět
 IP hash: a0cb91277b656cb1

Pika i PJZ už asi rok podporu HTTPS mají.



[3] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:20:28, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[2] Sanky: To je sice možný, ale dokud nebude na portu 80 redirect na 443, tak to je k prdu.

Btw. tady je Enderův profesní profil https://www.linkedin.com/in/endeer/

ať si člověk může udělat představu, kdo za webem stojí svojí pověstí.



Amarillo
[4] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 17:24:43, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

Přesměrování funguje taky.

A linkedin profil zní fajn, takového člověka bych najal.

Netrol tady a jdi něco dělat se svým zázračným skillsetem.



[5] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 17:26:15, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Mno par lidi by zmeny radi. Ale lidi co do toho maji vice co mluvit vlastne argumentuji jen tim ze to ma svou uzasnou historii ktera se musi zachovat. Muj nazor je takovy ze historie patri do muzea a ne na web :-)



Dokud zde vedeni bude tak trvde zastavat linii ze nejlepsi zmena je ta ktera neni tak se toho moc nezmeni. Lidi co meli zajem o zmenu byli nasmerovani na to at si udelaji svuj vlastni projekt. I to je porad na stole. Ale jakakoliv vyraznejsi zmena Pikachu.cz do budoucnosti dle meho nazoru neni moc realna. Projekt evidentne nema zajem o vetsi sireni do komunity a tak se prispusobuje potrebe soucasnych stalych uzivatelu, na ktere se vede vetsi duraz nez na nove i kdyby jich melo byt razantne vice.



AD/ FB - to je vec co neni moc popularni mezi ostatnimi a ani mnou a uprime ji dokazi tolerovat ale uzivat ji nebudu. Urcite by to moholo k lepsi navstevnosti a jelikoz sem, liberalista tak rikam proc ne ja to pouzivat nechci ale pokud ty ano kdo sem abych to soudil.


AD/ bezpecnost - ano chytrejsi zpusob prihlaseni by byl vhodny co se tyce HTTPS neni to trochu zbytecne neposilame si tu nic tajneho a ani zde neni platbeni terminal takze mi to prijde trochu jak 'Kanonem na vrabce'



AD PJZ - zde je to jine jedna se o komunitni projekt mensi komunita, ktera toto pouziva pouze prakticky ke komunikaci. Projekt si jesli sem to spravne pochopil neudaval za cil oslovit masy a proto podle me postaci ve stavajicim provedeni. Pro jeho ucely je dostacujici. U Pikachu.cz mi to rozum stale nebere :-)



[6] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:31:59, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[4] : Proč lžeš když si to může každej ověřit? Zkus si dát GET na pikachu.cz nebo pjz.cz bez uvedení portu.

Jinak sedím zrovna v práci a řeším zabezpečení REST APIn, takže už se stalo.



[7] Vložilo Sanky dne 20.02.2017 v 17:32:26, Odpovědět
 IP hash: 4b0bb54bcc7f9b1a

[5] gansterpaji: Hrubě nesouhlasím s argumentem ohledně HTTPS. Posílají se tu hesla a další osobní údaje (soukromé zprávy apod.). U HTTP jdou hesla očuchat po Wi-Fi a krást účty. Také hrozí úprava obsahu stránky po cestě, nepředpokládám útok cílený na Pika/PJZ, ale jsou i takoví provideři co do stránek vkládají reklamy, pochybný JS atp.

Každá komunikace by měla být šifrovaná.

 

Zpráva byla změněna dne 20.02.2017 v 17:34:26



[8] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 17:34:21, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[7] Sanky: V tomto se neschodneme podle me je to zbytecny overhead ale jeslti se bude delat refaktorizace tak veskrze proc ne. :-) urcite by to byl posun v pred.



[9] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:37:41, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[5] gansterpaji: Podle mě je hlavní problém, že pikachu.cz se úplně vykašlal na extrémní vlnu lidí s příchodem Pokémon Go, tuhle příležitost už znovu nedostane.

HTTPS se jinak doporučuje na všechny weby, už jen protože má člověk stejné heslo třeba ve více službách i když se to samožrejmě nedoporučuje. Mimochodem, doufám, že v db uživatelů co tu je jsou otisky a ne hesla O.o.



Amarillo
[10] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 17:40:57, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

[9] Laties: Ano, vykaslal, protoze vetsina spammeru s PoGo se uhnizdila na FB a je jim tam dobre. Snazis se delat z Pika neco, co neni a neni nici povinnost to menit. Co te vlastne na stavajicim stavu tak stve? Urazi to tve profesionalni ego, ze deset let stary web vypada a funguje, jako deset let stary web?



[11] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 17:43:46, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[9] Laties: :-) mno ja zde vidim horsi veci na reseni ale abych nebyl blbe pochopen i bezpecnost je dulezitou casti :-) ktera by se urcite mela resit.

AD/ Pokemon GO - mno to asi nebyl typ komunity, ktery sem chtel JB nasmerovat spise se jedna o hrace her a fandy. Kteri se ted potuluji 1 - na zahranicnich webech 2 - na Socialnich sitich 3 - na .pokemonshowdow


takze spravny cas byl spise na vydani Pokemon S/M



[12] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 17:44:50, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[10] : S timto pristupem si muzeme zapalit domy a zacit hledat jeskyne :-) A seriozni diskuze o zmenach by nemela byt hrocena na uroven utoku ani od jedne strany :-)

 

Zpráva byla změněna dne 20.02.2017 v 17:46:39



Amarillo
[13] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 17:46:49, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

[12] gansterpaji: Vsak to deset let delame :)

Ale vazne, stranka je undestaffed a underused, takze to pro nikoho neni priorita. JohnBeak by to rad zmenil a ja s nim veskrze souhlasim, ale samo se to nevykouzli a vsichni zkratka maji jine projekty.



[14] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:47:10, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[10] : V roce ~ 2000 kdy jsem na tuto stránku přišel byla ta stránka aktuální a moderní. Pak přišla nová verze, kterou tu máme doteď. A nezměnila se. To mi vadí, ta stránka byla před těmi 15. lety fakt na vysoké úrovni a jako každej kdo měl pokémony a tu komunitu v dětství rád bych si přál, aby byla pořád.



[15] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 17:49:03, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[13] : Amarillo - Ja sem se nabizel ale ja sem moc velkej radikal :P



Amarillo
[16] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 17:54:42, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

[15] gansterpaji: [14] Laties:

To zní hezky ale kazdej si od stranky predstavuje neco trochu jinyho.

Dokud nemas hotovej projekt, jak to ozivit, tak je to placani z vody a tech par bolistek co jsi vyjmenoval je to nejmensi. A pokud nechces palit mosty a udelat neco, co si konzervy z historie pika budou brat jako "ukradeni" domeny pro "jiny" web, tak musis prijit na to, jak:

- zakonzervovat nebo premigrovat veskery stary obsah

- sehnat lidi kteri budou tvorit obsah novy (tohle je asi jedine co se trochu hybe, gj s temi clanky ve foru)

- zajistit, aby se tu komunita citila stale jako doma (coz hodne stesti vzhledem k tomu ze pikaforum bylo obsahem vic reddit ci 4chan, nez facebook)

- ujasnit si, cim chces natahnout nove lidi aby to melo vubec smysl delat (tj mit neco, co ti neda "151. oficialni pokemon go cz/sk stranka" na fb)

- a vydrzet u toho vseho a aktualizovat to v dalsich letech, nebo to tu zase na 7 let zahnije.

Vazne se nabizis na neco podobneho?



[17] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 17:56:10, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[15] gansterpaji: To jsem ani nevěděl, že JB má přístup k FTP/SSH, ten je zrovna dost schopný :-)

Každopádně až se s tím začne, bylo by fajn použít nějakou rozumnou platformu jako Symfony 3.2 :-)



[18] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:00:05, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[16] Amarillo: Ano o tom jsme se bavili a proto sem jasne navrhoval Migraci. Grafika by mela pretrvat (v modernejsim kabate) velice podobna tak aby jasne ukazovala na Pikachu.cz. Bylo by fajn nemuset do fora psat HTML :-) aby se dal udelat radek :-) Co se tyce zpusobu prihlaseni to standartni uzivatel ani nepozna.


AD/ FB - tam sem rikal ja sem proti nemu zaujaty. Vetsina takovychto integraci nemam rad protoze nemam rad FBI teda FB



Amarillo
[19] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 18:01:25, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

[17] Laties: prosim, kdyz uz tak aspon nette, na to se daj v cechach najit developeri.

Ale jak rikam, zadny slavny refaktor se v dohledne dobe nechysta, mozna jen evoluce, zatim se stale sonduje co by bylo za moznosti. Bud te svazuje historie pika a pak se podle toho k tomu musi pristupovat a nebo ji chce zahodit a v tom pripade nema smysl ten projekt rozjizdet tady. Ostatne dalsi takove stranky uz lidi z komunity maji.



[20] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:03:07, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

[17] Laties: Mluvis o bezpecnosti a chces PHP framework ? aha :-) Navic komunitni (takze asi 1b lidi zna core code) to zni bezpecne :-)



[21] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 18:06:43, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[19] : Jen ne Nette prosímtě, to je sice pěkně RAPID framework, ale nemá skoro žádnou dokumentaci a má komunitu jen v ČR a SR. Proti Symfony má minimum rozšíření, minimum testingu, stejně jako podpory. Nemluvě o uživatelích, kterých bude minimálně 100x více u Symfony.



[22] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 18:09:19, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[20] gansterpaji: Bez problémů jsme nasazovali PHP based projekty ve státní správě.

To že znáš něčeho zdrojový kód ti přeci nepomůže to rozbourat, algoritmus bcryptu je taky známý :-)



[23] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:09:19, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Co takhle starej dobrej ASP .NET treba MVC/WF. To ma na loginy klasickej AES k tomu sifrovanej klic s RSA.

+ klasicke overovani pres Hash jestli nebyl form editovanej

+ Sifrovane viewstate

+ Wraper nad Inject

 

Zpráva byla změněna dne 20.02.2017 v 18:12:23



Amarillo
[24] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 18:12:15, Odpovědět
 IP hash: 341de6dfc4de7159

klidne si piste v lua nebo perlu, ffs, to je podruzna debata k tomu, ze to porad nevypada, ze by prepis mel smysl :)



[25] Vložil Laties dne 20.02.2017 v 18:13:43, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[23] gansterpaji: Spíš si polož otázku proč jo? Proč to psát v něčem, co umí méně programátorů a v čem trvá vývoj déle?

Pokud je tvůj argument rychlost, tak PHP se dá kompilovat třeba právě do .NET, nebo může běžet asynchronně.

Znáš vůbec Symfony? To co popisuješ není nic vzácného.

V PHP se už dá dávno psát SOLIDně.

 

Zpráva byla změněna dne 20.02.2017 v 18:15:06



[26] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:17:32, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

.NET - z praxe vim ze se prave v nem vyviji asi nejrychleji. Vyvojaru je dost (C#). Kod pokud chces mas cistej. A jdou na nej napasovat luxusne Unit testy + selenium. Takze k testovani potrebujes minimalni mnozstvi zive sily. BTW multitasking v .NET je velice propracovany muzu pouzivat jak vlakna, tasky, tak asyn metody dle me volby podle vhodnosti v dane situaci. Nemluve o jeho progresivnim vyvoji + pristupy k ruznym druhum DB a to ne jen relacnim ale i objektovim.


PHP - je dobre jen u velice schopnych programatoru a tech moc neni u ostatnich je to niciva zbran jak poslat tvuj kod nekam odkud ho uz tezko dostanes

 

Zpráva byla změněna dne 20.02.2017 v 18:23:42



[27] Vložil Terrion dne 20.02.2017 v 18:28:39, Odpovědět
 IP hash: 77ee94cf71f18121

Já bych přesunul celé pika i pjz na irc a telegram.



[28] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:29:22, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

COOOL



[29] Vložil gansterpaji dne 20.02.2017 v 18:32:40, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Mno ja jsem se k tomu vyjadril dost za me jsem svuj nazorovy fond vycerpal :-)



[30] Vložila Behold3r dne 20.02.2017 v 18:35:35, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

Já bych dal ban Latiesovi ať tu nespamuje kokotiny.



[31] Vložil Terrion dne 20.02.2017 v 18:37:06, Odpovědět
 IP hash: 77ee94cf71f18121

[30] Behold3r: mně by stačilo, aby tady nechtěl lidi, co hrají pokemon Go



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[32] Vložil John Beak dne 20.02.2017 v 23:09:15, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Jsem rád, že se o tom diskutuje.

Pika je skutečně technologicky i prezentací zastaralé a je potřeba ho aktualizovat, pokud má ten projekt kromě minulosti něčemu sloužit i v budoucnosti.

Přístupy jsem dostal teprv nedávno a zatím se spíš rozkoukávám. Žádné zásahy jsem zatím nedělal.

Mám pár myšlenek, jakým směrem to směřovat. Konkrétní koncepce zatím není.

Jsem notorický prokrastinátor. Zas až tolik toho ode mě nečekejte.



...
[33] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 20.02.2017 v 23:37:33, Odpovědět
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

jee, zrzavy chlupi!



lisakVUK
[34] Vložil lisakVUK dne 21.02.2017 v 09:59:03, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[1] Laties: Vidím, že sis připravil svou "kampaň", aniž bys nějak důkladněji prověřil stávajíci stav.

Co se týká https://, už více než rok využíváme automaticky se obnovující certifikáty. A nastavili jsme to tehdy striktně tak, že klasické http:// se přesměrovávalo. Bohužel s tím měli problémy někteří uživatelé přistupující z nestandardních zařízeních (př. Toegdip se svým BlackBerry) tak jsem povolil opět i http://. Nicméně https:// je preferováno a navíc i směrováno tam, kde už byl tento protokol pro přístup jednou použit (pak se i po zadání http:// směruje na https://).

Každé zabezpečení je třeba dělat s rozumem, neboť se to může projevit negativně v kompatibilitě. A Pika/PJZ nejsou stránky, které shromažďují osobní nebo dokonce platební údaje, pro registraci stačí nick/heslo, i ten e-mail je defacto nepovinný (něco tam zadat musíš, ale neověřuje se).

Co se týká "zastaralosti". Jsem toho názoru, že web nedělá ani tak forma, jako obsah. Když Ender přišel s "novým" Pika, umožnil administraci některých sekcí a pokud by měl někdo zájem je udržovat a aktualizovat, stránka by byla na tom rozhodně lépe, než je. Bohužel v praxi jde o to, že každý má hromadu nápadů co a jak by se kde dalo zlepšit, každý by chtěl být moderátor nebo web admin, ale trávit čas vytvářením obsahu stránky nikdo dlouhodobě nevydrží.

Jinak na Pika i PJZ je samozřejmě co zlepšovat. Jsem pro, ale chtěl bych změny a zlepšení stavět na tom, co tu je. Nikoliv to řešit způsobem všechno "zahodit" a stavět znova. A už vůbec ne na redakčních systémech. Největší problém Pika / PJZ vidím asi v tom, že weby nejsou optimalizované mobilní zařízení. To by do značné míry mohl vyřešit nový skin.

Osobně upřednostňuji přehledné, nenáročné (na prohlížeč a HW koncového uživatele) stránky nad "hafem" přeplácané grafiky, animací a složitých stylů. Každopádně myslím, že spíš než o formě bychom měli diskutovat o obsahu. Sebedokonalejší web bez náplně je jen prázdná, nezajímavá schránka..

 

Zpráva byla změněna dne 21.02.2017 v 10:08:16



[35] Vložil Laties dne 21.02.2017 v 10:21:37, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[34] lisakVUK: Ahoj Vuku, díky za info.

Na responsivní design je asi nejsnažší použít frontendový framework Bootstrap.

Používá se opravdu na mnoha projektech pro svoji jednoduchost a funkčnost.

Jinak Symfony ani Nette nejsou redakční systémy jako třeba Drupal nebo Wordpress, ale MVC, resp. MVP webové frameworky.



[36] Vložil gansterpaji dne 21.02.2017 v 14:26:13, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

[34] lisakVUK: O tomhle sem presne mluvil [5], ze ma stranka obsah je dulezite ale proste sverepe se drze PRESTARLYCH a na dnesni dobu nevyhovujicich reseni mi prijde proste postup, kterym se nikdy nedostanes kupredu ale dozadu. Clovek co bude delat pak obsah ho podle tebe ma delat pro 10 uzivatelu ktere tu tak drasticky branis. Neumim si predstavit, ze nekdo bude spravovat obsah pro 10 lidi, a bude rad ze dela neco prospesneho. Jak jsem rikal otazkou je jestli je PIKACHU stejne jako PJZ jestli ano tak pak je to jasne a nechme to tak jak to je. Jestli ne tak pak by bylo na case, jasne definovat ucel stranky a kam ma smerovat. Podle toho se pak mohou nevrhout potrebne kroky. LisakVUK jako clovek ses strasne fajn a aby nedoslo k nedorozumeni tak si te vazim i tvych nazoru. Ale jako vedouci komunitniho projektu ses spatne smyslejici clovek co se tyce jakehokoliv postupu dopredu. Tve argumenty jsou obranou maleho mnozstvi 'tvych znamych'. Jako dukaz prestarlosti uvadim editaci prispevku, sekce, psani prispevku (abych pro drovne upravy textu jako treba bold musel pouzivat html syntax tak to je mazec z 1998), editace sveho uctu, hledani v obsahu webu, responsivita (tady take doporucuji Bootstrap) a grafika. To ze Win XP sem mel rad neznamena, ze je budu pouzivat do smrti.


AD/ kompatibilita - ze kazdy SW/Web ma minimalni uroven vybavenosti zarizeni pro stroj na kterem ma bezet, tak je to normalni. Pokud se budes stale ohlizet aby tve weby fungovali i v prohlizeci Links tak pak se opravdu nepohnes. A to ze ho ma nekdo rad, to je ale jeho volba. Mame tu jiste standardy ktere jsou vydavany (internet obsah napr - W3C) aby bylo jasne jestli to co pouzivam dava nebo nedava smysl. Pokud to smysl nedava tak jako uzivatel musim uvazit co stim.


ZAVEREM

Kompromis je stav kde ani jedna, ze stran neni spokojena. Tady to tak neni tady se dba aby mala skupina lidi byla co nejspokonejsi na ukor novych uzivatelu.

 

Zpráva byla změněna dne 21.02.2017 v 21:05:32



lisakVUK
[37] Vložil lisakVUK dne 21.02.2017 v 17:31:39, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[36] gansterpaji: Komentuješ stávající stav a neznáš vývoj v minulosti. Takže bohužel činíš špatné závěry.

Už v době, kdy Ender rozjel (na tu dobu) technicky rozumný web a aktivity a přístupů tu bylo o hodně více, než dnes byla situace obdobná. Ani tehdy nikdo déle nevydržel web obsahově naplňovat. Lidé si zde přirozeně zvykli využívat zejména fórum a v té době i chat a zbytek webu byl vedlejší. Naše komunita je navenek otevřená, avšak založená spíš na osobních vazbách, než na internetu. Preference většiny návštevníků jsou také specifické, spojují nás výlety, přátelské setkávání, kde si můžem povídat o všem možném (nejen o Pokémonech), hrají se různé hry (včetně vlastních, které vyrobili někteří členové komunity). Nejsme spolek soutěžních hráčů (přestože několik členů naší komunity soutěžní hraní zajímá, není to program naší komunity jako celku). Nehltáme ani (jako komunita) každý díl Pokémon anime (třebaže někdo z nás se na ně rád podívá). Spojuje nás spíš jakási "filosofie" odvozená od Pokémonů, než zájem o Pokémony ve smyslu komerčních aktivit Nintenda & spol. Proto se zde (ani na PJZ) moc neuchytilo Pokémon GO. Nikdo to tu ani tam nezakazoval ani úmyslně nebojkotoval, ale naše návštěvníky to vesměs nechytlo.

To o co ty píšeš mě přijde vytržené z kontextu vývoje tohoto webu i naší komunity. Jako by sis někde nastudoval obecně "best practice" a chtěl to sem mermomocí našroubovat. Nejprve by ses měl ale zeptat návštěvníků, o co jim jde. Návštěvníkem Pika není pouze John Beak, který opravdu rozjel "projekt" oživení soutěžního hraní a chce k tomu využít Pika. Je to rozodně smysluplná aktivita tohoto webu, podporuju to, ale neber to tak, že najednou se tomu vše podřizuje a Pika se stává stránkou výhradně pro soutěžní hráče. To bys asi dost narazil - a tím nemyslím u mě (mě to zase tak žíly netrhá, když mám "své" PJZ), ale i jinde. Pika i PJZ byly vždy weby komunitní, nekomerční a díky tomu i nepodbízející se "masám". Samozřejmě by šlo stránku přetvořit tak, aby byla atraktivnější pro "masy" (pak bychom se ale asi neobešli ani bez "nenáviděných" sociálních sítí atd.. ). Ale opravdu si myslíš, že by to většina lidí kteří sem ještě alespoň sem tam zavítají a mají s webem spojené nějaké vzpomínky (či ho stále ještě aktivně využívají) ocenila? Nemyslíš. že by to spíš mohlo být vnímáno jako "zneužití" atraktivní a tradiční domény k vlastním cílům? A pozor, to jsem si nikdy nedovolil ani já. PJZ bylo založeno (znovuoživeno) jako alternativa k Pika právě proto, že místní zvyklosti (a názory majitele webu - Endera např. na moderaci a nepokémon obsah zde) se nedhodovaly s mými představami. PJZ jsem pak postavil téměř na "zelené louce", registroval vlastní doménu, zaplatil hosting (původní PJZ bylo na free hostingu 99% všeho byly statické stránky, neexistovaly registrace a fórum zapisovalo do souborů) ale opět jsem respektoval původní obsah a převedl co se dalo a napsal PHP verze tak, aby to i vypadalo téměř shodně (alespoň ve skinu "original PJZ"). Později, když už Ender přestal Pika více řešit a web hostuje u mě, bych z něj asi teoreticky mohl udělat druhé PJZ. Ale respektuju Pika historii a navíc mít 2 stejné stránky by nemělo ani smysl. Takže jsem podpořil u Endera (který je stále držitelem domény a v minulosti jsme se dohodli, že případné větší změny na webu s ním budou konzultovány) web admin přístupy pro Johna Beaka, jehož herní projekt by mohl tuto stránku oživit.

Jinak asi mě nechápeš zcela dobře. Jsou zde lidé, kteří by nejraději viděli Pika zakonzervované ve své podobě a neměnili zde nic. Já jejich názor nesdílím. Jsem pro rozvoj. Rozvoj ale neznamená vyhodit a nahradit, ale postupně předělávat!

 

Zpráva byla změněna dne 21.02.2017 v 17:55:48



...
[38] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 21.02.2017 v 18:29:41, Odpovědět
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

tyjo, takovych plku uplne o nicem... skoro jako stare pika...

jen pro zajimavost, kolik skutecnych lidi chodi dnes na pika.cz? 10? 15?



[39] Vložil Terrion dne 21.02.2017 v 18:34:30, Odpovědět
 IP hash: 4dcb465cb52b39

[38] : kolik skutečných lidí je jeden Terrion?



[40] Vložil gansterpaji dne 21.02.2017 v 20:56:08, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Develop RIP :-)



lisakVUK
[41] Vložil lisakVUK dne 21.02.2017 v 23:31:25, Odpovědět
 IP hash: f1557934114880a1

[40] gansterpaji: ? Já to ale nemyslel tak, že nemá cenu se snažit něco tady měnit. Mimochodem taky neberu tuto naši debatu jako osobní, jako člověka si tě rovněž vážím a neměl jsem v úmyslu se tě jakoliv dotknout. Většinu "zlepšováků", které jsme diskutovali na sraze, bych podpořil, lišíme se spíš v názoru, jak těch změn dosáhnout. Systém Pika je dílo Endera (z menší části později mé), kterému jsme věnovali dny, týdny, roky.. času. V takovém případě asi chápeš, že nejsem nadšený z myšlenky, že to dílo někdo vezme a celé prostě "hodí do koše..".

Ostatním by IMHO stačilo kdyby to zde vypadalo podobně/stejně navenek a nezmizel stávající obsah. Co by bylo "pod kapotou" by asi tolik neřešili, kdyby funkčnost, vzhled a obsah zůstaly stejné.

 

Zpráva byla změněna dne 21.02.2017 v 23:32:39



[42] Vložil gansterpaji dne 21.02.2017 v 23:37:53, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Vis na starych yawach take makalo spousta lidi roky a ze to byli skvele stroje :-) ale proste nekdy kdyz neco zajde moc daleko uz je rychlejsi jit na to jinak. Proste si rict moc dlouho to lezelo a ted to ma tolik rzy ze dostat to do normalu bude trva rok ale nove 4 mesice



 
[43] Vložil Raish dne 22.02.2017 v 08:52:35, Odpovědět
 IP hash: db25a967ba6ad90e

Projednou souhlasím s tak pochybnou existencí jako anonymním uživatelem. Řešit zabezpečení a formu stránek jako pika a nebo dokonce pjz, které při troše dobré vůle slouží sotva pár lidem (I kdyby to bylo 100 aktivních unikátů a to není) nemá vůbec žádný smysl.

Na to aby si někdo mohl postěžovat na chatu a nebo zařvat do českého voidu že je nový event nejsou třeba sotisfikované stránky. A jakákoliv opravdu aktivní komunita libovolné země se stejně přesunula na mezinárodní stránky.

Neříkám, že tohle místo nemůže podrbat nostalgickou část mozku, odrazit nováčka a nebo být fajn na organizování mikro turnájků jako to dělá doteď, ale Latiesova výtka mi přijde dost bezpředmětná.



lisakVUK
[44] Vložil lisakVUK dne 22.02.2017 v 09:24:08, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[42] gansterpaji: V tom máš pravdu. V komerční sféře by byl můj přístup naprosto mimo mísu. Ale Pika / PJZ je od samého počátku nekomerční fanouškovský projekt. A tak si můžeme dovolit nebýt "efektivní" a necílit na masy.

Současný design webu je skutečně hodně jiný, než je v dnešní době obvyklé. Ale vyvíjel se tak nějak s komunitou. A podívej se na to i z druhé stránky. To, že jsme jiní, může znamenat že jsme výjímeční, lépe zapamatovatelnější, vyplouvající z té standardní šedi webů, kde všechno funguje a vypadá podobně.

Obecně jsem pro pestrost internetu. I to je jeden (ale zdaleka ne jediný a nejdůležitější) z důvodů, proč mi vadí současné trendy jako sociální sítě, snažící se integrovat všechny internetové aktivity lidí do jednoho místa.



[45] Vložil gansterpaji dne 22.02.2017 v 10:18:27, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

[44] lisakVUK: No jelikoz jakakoliv aktivita zde je vlastne jen volny cas dobrovolnika tak nesouhlasim. Za me ten cas je jeste hodnotnejsi nez ten placeny. Clovek musi obetovat velkou cast sveho volneho casu pro praci ktera neni o nic lehci nez tu kterou dela denne.


AD/ 'A podívej se na to i z druhé stránky.' - jeste ze to nejde chapat tak ze jsem pomali, neprispusobivi, uzavreni, neochotni se ucit nove veci, moc sebejisti. Tak to podle me neni ale tato analogie k tomu vede.


AD/ Pestrost internetu - obsahove urcite UI by melo byt ale standardizovane abych se na kazdem webu nemusel zas schanet po zakladnich funkcich na ktere jsem zvykli.



[43] Raish: jj tve vlastenecke smysleni je mi znamo, ne kazdy musi implicitne umet Eng na tak vysoke urovni :-)



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[46] Vložil John Beak dne 22.02.2017 v 11:32:59, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

kdyby jste se raději ponaučovali anglijsky



[47] Vložila Behold3r dne 22.02.2017 v 12:03:56, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

mám mrkvičky :3



[48] Vložila Behold3r dne 22.02.2017 v 12:04:18, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

mňam, jsou moc dobré



[49] Vložila Behold3r dne 22.02.2017 v 12:05:27, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

chroup chroup :3



[50] Vložil Terrion dne 22.02.2017 v 12:08:13, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: 98dbda039aaa8ed5

[48] Behold3r: mňam, mrkvičky :3



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[51] Vložil John Beak dne 22.02.2017 v 12:13:57, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[47] Behold3r, [48] Behold3r, [49] Behold3r, [50] Terrion:



[52] Vložila Behold3r dne 22.02.2017 v 12:19:34, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[51] John Beak: To není mrkvička, to bych nejedl.



[53] Vložil gansterpaji dne 22.02.2017 v 13:10:23, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

:-) dekuji za ukazku :-) presne o tomhle mluvim

 

Zpráva byla změněna dne 22.02.2017 v 13:40:44



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[54] Vložil John Beak dne 22.02.2017 v 13:32:30, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[53] gansterpaji: Bavíš se dobře? Aspoň po sobě pak ukliď. Dík.



[55] Vložil Laties dne 22.02.2017 v 13:40:51, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[53] gansterpaji: Dobrej nápad, pokud někdo sestřelí pika, pak už nezbude, než to řešit. Bezpečnostních lapsů je tu opravdu požehnaně.



[56] Vložil gansterpaji dne 22.02.2017 v 13:43:50, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

No zajimave ale JS sem nerozjel skoda takze bych vzal jen cookies :( a nasmeroval te jinam :-) zajimave dokonce sem dostal do page cizi JSON to je dost blbe napadlo me jeslti je to chraneno proti sql Injection ale uprime takove koule na to nemam. To by pak bylo resitelne jen zalohou :-) Nechci web sundat nebo pridelavat nekomu praci.

Linky take nejdou to je dobre. Vsiml jsem si ze mi ale jedou zavolat nektere novejsi eventy na DOM strome. Jako ondblclick

 

Zpráva byla změněna dne 22.02.2017 v 13:49:10



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[57] Vložil John Beak dne 22.02.2017 v 13:51:28, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

Byla to myslím dobrá demonstrace argumentu proti používání HTML. Proto jsem Tě nechal si hrát. Sám jsem dřív podobné věci taky dělal.

Osobně mám HTML na Pika rád, je pro mě nostalgické, ale myslím si, že bychom měli přejít na něco jako BBcode kvůli zabezpečení (a taky proto že to je zaběhnutý standard na který jsou lidi zvyklí) a akorát zachovat staré posty.



[58] Vložilo Sanky dne 22.02.2017 v 15:09:41, Odpovědět
 IP hash: 4af6c1fc5e6f4ef3

[56] gansterpaji: SQL injekce se v minulosti objevovaly u nových funkcí. Zavedené bych ale čekal že už budou ošahané a ozáplatované.

Nechápu, co meleš s JSONem. Nedokonalou kontrolu HTML lze poměrně jednoduše obejít a vložit tak od avataru nebo příspěvku tag <script>, ale jak nebudu veřejně prozrazovat.



[59] Vložil gansterpaji dne 22.02.2017 v 16:29:33, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

:-) mno je to datova struktura ktera sem nepatri :-) kazdopadne editace profilu jsem za 30 min ani nezkousel :-) A jak jsem rikal nechtel jsem to zas tak ostre onbo by se dalo pustit Kali a to by bylo asi zajimavejsi. V prorazeni systemu zas tak dobry nejsem sice jen sem na druhe strane bariery :-)



lisakVUK
[61] Vložil lisakVUK dne 22.02.2017 v 19:19:24, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[45] gansterpaji: Svůj volný čas trávíš tak jak chceš a jak tě baví a já zrovna tak. Pokud tedy věnuju čas Pokémonům, což zahrnuje mimo jiné i provozování a starání se o web, tak mi to musí něco přinášet, jinak bych to nedělal ;) Peníze to nejsou, ty mě to spíš stojí. Takže mě to baví.

Abych upřesnil to co jsem psal v [44]. V práci obvykle člověk nemá čas a prostor aby mohl dělat věci jak ho baví. Tlačí ho termíny, další práce atd.. Dnes se bohužel většinou klade důraz na rychlost a pak to v případě programování dopadá tak, že se pouští do provozu pořádně neotestované a neoptimalizované programy. Opravdu s vývojem hardware se dost změnil přístup programátorů. Zažil jsem programování na osmibitech, později pod DOSem, kde byla snaha šetřit každý bajt paměti, kde programátoři opravdu přemýšleli jak programy optimalizovat (třeba psaním klíčových částí přímo v ASM). Dneska se tím málokdo zabývá, vždyť paměti je přece hafo a dnešní procesory zvládnou vše.. Hlavně co nejjednodušší prostředí a chrlit programy jeden za druhým (a pak desítky opravných patchů, což v době disket a BBS bylo také nemyslitelné). A tohle mě nepřijde správné.

Programování je stejně jako jiná duševní práce svým způsobem umění, řešení programu odráží uvažování autora.. Je to jakási cesta k cíli, která může být pro programátora svým způsobem zajímavější než ten konečný cíl (který zajímá uživatele).

Tím netvrdím, že zrovna Pika / PJZ jsou z pohledu kódu nějaké "umělecké dílo". Na Pika se Ender učil programovat v PHP. Lecos konzultoval i s dalšími lidmi. Pika má za sebou dlouhou cestu k současné podobě, která se ti třeba zdá níc moc.. ale přesto byla velmi zajímavá z pohledu člověka, který tu historii zná a byl u toho. I já se zde defacto s PHP seznámil - do té doby jsem psal pouze "tlusté" programy v C a ASM a co se týká webů do té doby zvládal jen prosté HTML...



[62] Vložil Laties dne 22.02.2017 v 21:03:49, Odpovědět
 IP hash: be948a6673485384

[61] lisakVUK: Wow, ty se živíš programováním v C a ASM? To je skoro nejvyšší level složitosti samotného kódu, nyní je trendem spíše snaha o co největší abtrakci kódu a přiblížení čitelnosti kódu na úroveň běžného jazyka. Objektově ses naučil až po roce 2000? Tohle je opravdu zajímavé, protože neznám nikoho, kdo by měl praktické zkušenosti s takovým programováním.

Dnes se píší spíše enormně abstraktní aplikace a vlastné celé intranety aplikací co se pak tváří jako celek. Z vertikální složitosti se stala horizontální a při jediném použití aplikace se volají tisíce volání metod a sestavují se stovky objektů.

Píši teď akademickou práci o programování a i jako programátor na něj myslím většinu času, takže velmi ocením informace :-)

 

Zpráva byla změněna dne 22.02.2017 v 21:07:02



lisakVUK
[63] Vložil lisakVUK dne 22.02.2017 v 21:36:55, Odpovědět
 IP hash: f1557934114880a1

[62] Laties: Naštěstí nejsem zaměstnán jako programátor, ale součástí má IT práce je i to, že sem tam napíšu nějaký program. OOP nepoužívám vůbec, pokud se nepočítá programování v Borland CPP Builderu, který samozřejmě s objekty pracuje. Programovat jsem se naučil na ZX Spectru nejprve v BASICu, pak v ASM, později jsme začal na PC s Borland Turbo C, kde lze do kódu psát i assembler. Spoustu času jsem věnoval i zkoumání programů, jejich úpravám (i crackům). Při psaní programu stále uvažuju hodně z pohledu procesoru a nějaké "abstrakce" jsou mě spíš na obtíž. Píšeš-li pro konkrétní procesor, měl bys něco znát o jeho architektuře, registrech, přístupu do paměti atd.. Moje pracovní programy jsou většinou různé "interface" konvertory, kodery-dekodery atd..., a některé fungují od doby Windows NT až po nynějšé Win 10 stále v pohodě. Jsou to čistě zkompilovaná EXE bez potřeby nějakých runtime, .NET a podobných dnešních vylomenin.



[64] Vložil Laties dne 22.02.2017 v 21:47:31, Odpovědět
 IP hash: be948a6673485384

[63] lisakVUK: Proč vlastně nepracuješ jako programátor, dle vlastních slov naštěstí? Je vidět, že tě to velmi zajímá a baví, zkoumal si třeba kód původních her Pokémon na GB? Vůbec si z pohledu dnešních aplikací co píšeme v práci neumím představit vývoj něčeho jako byl Pokémon Red. Stejně tak přemýšlím nad tím, jaktože byl crystal o tolik propracovanější a komplexnější?



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[65] Vložil John Beak dne 22.02.2017 v 22:57:55, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[61] lisakVUK: Během mé krátké zkušenosti s prací jako programátor jsem zažíval stejné pocity, když šlo o to hlavně mít řešení rychle.

Problém je, že když chceš udělat něco opravdu velkého, kdybys optimalizoval každý detail, za život to nedoděláš. A v praxi je těch aplikací takhle velkých spousta.

Chtěl bych dělat game design. Rád bych dělal hry spíše malé a zaměřil se na herní mechaniku, abych ji mohl dovést co nejblíž k dokonalosti. Přidávat funkce lze vždycky, ale domnívám se, že nejdůležitější je mít kvalitní základ. Uvidíme, třeba budu jednou mít takovou příležitost.



[66] Vložil gansterpaji dne 23.02.2017 v 00:14:06, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

No ja na toto tema radsi pomlcim :-)



[67] Vložilo Sanky dne 23.02.2017 v 00:22:56, Odpovědět
 IP hash: 4af6c1fc5e6f4ef3

[64] Laties: Vývoj Pokémon Red bylo šestileté peklo malého týmu během kterého se tvarovala revoluční hra, proto je hra napsaná tak špatně. Druhá generace byla programovaná s poměrně jasnou představou, jak má hra vypadat. Zase o tolik ale druhá generace "propracovanější a komplexnější" není. V samotné formě zdrojového kódu se příliš neliší, spíš má rozumnější architekturu, což bylo umožněno jasnými plány. A samozřejmě na ní dělal větší tým. Zastávám spekulaci, že když se zasekl vývoj Pokémon 2, dostali pomoc od HALu aby hry dokončili do podoby Gold/Silver (nasvědčují tomu interview s Iwatou).

 

Zpráva byla změněna dne 23.02.2017 v 00:36:19



...
[68] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 23.02.2017 v 01:16:51, Odpovědět
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

[65] John Beak: ju, muzete delat hry s pajom .)



[69] Vložil Laties dne 23.02.2017 v 10:09:09, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[67] Sanky: První i druhá generace byly napsané v ASM?

Já hlavně nechápu, že Red údajně byl tak nedokončený kvůli místu na cartridge, nemaj ale G/S/C stejné cartridge?



[70] Vložila Behold3r dne 23.02.2017 v 11:24:03, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[69] Laties: Co je na RB nedokončeného? Nedokončený je spíš GS. Red je propracovaná a promyšlená hra, zatímco GS je odfláknutá a špatně naplánovaná ostuda celé série. Správná otázka tu je, jak mohli po tak dobré hře vydat něco o tolik horšího ve všech aspektech.

A odpověď je stejná, jako u všech zarážejících aspektů Pokémonů: protože Game Freak.


Jinak RB je na 1 MB cartridgi a GS na 2 MB cartridgi, takže nemaj.



[71] Vložilo Sanky dne 23.02.2017 v 11:29:55, Odpovědět
 IP hash: 4af6c1fc5e6f4ef3

[69] Laties: Ano, hry na Game Boy se psaly převážně v assembly.

Red ani tolik nedokončený není, ale ano, dali si dost práce aby se s japonskými verzemi vešli do půl mega. Anglické verze (kvůli většímu objemu anglického textu) měly ROMky dvakrát tak velké, takže už byly dost vzdušné. G/S/C mají už 2MB cartride a místa je v nich plno.

Kdyby tě to zajímalo, máme prakticky dokončené projekty disassembly Pokémon Red, Pokémon Crystal. Nedávno se dost pracuje i na Pokémon Ruby a jsou i další.

 

Zpráva byla změněna dne 23.02.2017 v 11:35:47



[72] Vložil gansterpaji dne 23.02.2017 v 11:47:24, Odpovědět
 IP hash: 81ac6411ceeff7ca

[70] Behold3r: Za me byl hracsky, GS asi zatim jeden z nejlepsich kusu cele serie. A to sem hral svechny (jako asi kazdej tady)



[73] Vložil Laties dne 23.02.2017 v 12:28:40, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[70] Behold3r: Nedokončeného je tam mnoho, třeba to, že mělo být pokémonů 190 a ve hře se jich dá získat 150. V paměti je je spousta itemů a pokémonů, které tam zabírají místo. Na to že vývoj trval 6 let mi tam přijde těch chyb opravdu hodně, stejně jako nevyužitejch nápadů a lokací.

Ví se vlastně, proč je v pokémon hře to auto?

Jinak GS dělal 4 členný team!!! 3.5 roku a je to opravdu propracovaná hra (i když Kanto totálně odflákli), ale pro mě i spoustu lidí byly GSC vrcholem všech pokéher, třeba třetí série pro mě byla velké zklamání a přijal jsem ji až po mnoha letech.



[74] Vložil Laties dne 23.02.2017 v 12:32:07, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[71] Sanky: Wow, na ten projekt jsme narazil, ale netušil jsem, že se na něm podílí nějaký Čech. Proč se vlastně snažili dostat to do 500kB? Ty 1 MB ROMky nebyly v té době ještě na světě?

Jinak Pokémon Ruby už určitě nepsali v ASM, přijde mi jako psycho, že v tom vůbec psali i druhou generaci.



[75] Vložila Behold3r dne 23.02.2017 v 12:36:39, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[73] Laties: "Ví se vlastně, proč je v pokémon hře to auto?"

Protože lidi používají auta? Nevím, co to má být za otázku. Když ti podám uspokojující odpověď, tak se dál budeš ptát, proč jsou v té hře domy?

Jinak to, že nevyužili všechny nápady a designy, se kterými pracovali během vývoje, je v pořádku. Tak je to u všech her. Red vznikalo hodně organicky - místo detailního plánování prostě hru postupně budovali a dalším gamedesignem reagovali na to, co jim vznikalo pod rukama. Proto je tam vidět hodně slepých uliček, ale ve výsledku je to díky tomuhle přístupu jako celek dotažené dílo. Narozdíl od GS, které toho Pokémonům dalo nejméně ze všech dílů. Jediný dobrý nápad byl PokéGear, který ale domysleli až v rereleasu (Crystal).



[76] Vložil Laties dne 23.02.2017 v 12:45:45, Odpovědět
 IP hash: 74a9d79b3d42271

[75] Behold3r: Na to auto se ptám, protože tam nemá žádný účel a místo dat co zabírá mohli udělat hezkou jeskyni s mewem, nebo dát legendárním pokémonům pěkné ikonky. Třeba ten mewtwo vypadá děsně a přijde mi, jakoby to dělali na poslední chvíli, to samé ti ptáci, celkově na to, že se snažili šetřit místem je tam nadbytečných věcí až moc.



[77] Vložilo Sanky dne 23.02.2017 v 15:29:38, Odpovědět
 IP hash: e30a6558d9c83c19

[73] Laties: Zase tolik přebytků co zabírají místo tam není. Nejvíc místa zabírá vždycky grafika, a tu osekali jak mohli. "Dummied-out" itemy a pokémoni po kterých zbylo idčko a nulová data to nezachrání.

Nákladní auto je tam prostě protože navrhovali mapu s lodí a přišlo jim logické tam přidat nákladní auto pro dochucení, místo v tilesetu měli, ty stejně musí být zarovnané takže o těch pár tilů fakt nejde. To že nejde běžně potkat je prostě způsobené tím, že ho posadili moc daleko a nevšimli si, že je mimo obraz.

[74] Laties: Větší ROMky na světě samozřejmě byly, ale dražší. Neměli na to budget, byli malé studio a úspěch hry byl nejistý.

Gold a Silver dělal tým větší než čtyři lidi. Reálně i těch programátorů bylo víc. Jsem předvědčen, že lidé od HALu jsou necreditovaní.

Pokémon Ruby bylo psané v C, projekt pokeruby je ruční dekompilací (poměrně pracnou). Nicméně psát v ASM není zas takové "psycho", gbz80 je příjemná platforma. Tehdy to byla běžná praktika a sám taky píšu hry pro gameboy v assembly, protože i dneska je Cčko na GB prostě příliš pomalé.



[78] Vložil gansterpaji dne 23.02.2017 v 15:52:45, Odpovědět
 IP hash: 7eb33aa36cf4883d

Developer neni kazatel. Je to ten typek co najde rozumne reseni z meho problemu. K tomu proste pouziva to co se podle nej na to hodi. Je krasne umet s Assemblerem, ale uprime treba pro web vyvoj je to asi platne jako byt vrcholovy zavodni lyzar a prihlasit se na OH jako dalkovy plavec.


AD/ ze se tu ucil programovat: gratuluji na tu dobu slusne, ale tohle neni web o tom jak se nekdo ucil programovat. Pokud ano tak muze zustat jak je :-) Ale asi bych to nekam napsal. Treba do uvodu. TENTO WEB JE O TOM JAK JSEM SE UCIL PROGRAMOVAT V PHP.



lisakVUK
[79] Vložil lisakVUK dne 23.02.2017 v 16:58:18, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[78] gansterpaji: Je třeba rozlišovat situace:

Pokud si developera najmeš, zaplatíš a pracuje pro tebe, tak jistě, ty jsi šéf ;). Máš nějaké požadavky na výsledek, čas a finance.. a on je buď schopen je akceptovat, nebo se holt nedohodnete.

Pokud ale někdo něco dělá ve svém volném čase jako hobby, je "šéf" projektu on. Pak má možnost dělat to podle sebe a tak, jak uzná za vhodné. Pokud je rozumný a chce, aby byl výsledný produkt používán, samozřejmě jeho podobu konzultuje s potencionálními uživateli (to v případě Pika Ender činil). Nakolik jejich připomínky ale vezme v potaz a zda bude psát v ASM nebo C, využívat tyhle nebo tamty funkce, už je na jeho rozhodnutí.

Podstata našeho názorového "neporozumění" podle mě není v tom, že bych snad obecně nějak zásadně nesouhlasil s tím, co píšeš. Problém je spíš v tom, že tys u vzniku Pika nebyl, neprožil si s námi tu historii, nezúčastnil se diskusí s Enderem o podobě a funkcích na Pika a neviděl jak se k čemu stavěl, takže nemáš k tomu co tu je defacto žádný vztah. Hodnotíš jen výsledek dnešní optikou a nezdá se ti optimální a máš asi i pravdu, že optimální není...

Já jsem pro evoluci, neboť je jasné, že web má z dnešního pohledu spoustu nedostatků. Myslím ale, že web se dá modernizovat, provézt změny tak, aby se stavělo na tom, co zde nyní je. Tobě se to moc nezamlouvá, klidně bys to celé zbořil a postavil znova. Možná by to bylo rychlejší, ale nemyslím, že lepší. V tom co tu je je kus naší historie, ducha naší komunity... což někdo, kdo to sám neprožil nemůže asi moc chápat.

To bys měl vidět, co se dělo, když se konečně po letech odkladů rozjelo "nové Pika" (to, co zde nyní vidíš). Kolika lidem zvyklých na původní, ještě daleko jednodušší (souborově orientovaný) web, to bylo trnem v oku. Kolik flame a emocí s tím bylo spojených. A to se Ender snažil moc neměnit základní prvky jako formát fóra atd... Protože staré Pika byla už v té době jakási tradice.

Jinak návštěvnost se zde nikdy neodvíjela od "technické kvality" webu. Největší byla v době "starého Pika", které už v té době bylo zastaralé a oproti dnešní podobě i o mnoho nedokonalejší. A přesto web navštěvovaly stovky lidí. Táhla je sem totiž komunita a její aktivity, nikoliv technicky dokonalý web.

 

Zpráva byla změněna dne 23.02.2017 v 17:30:41



[80] Vložil gansterpaji dne 23.02.2017 v 18:11:45, Odpovědět
 IP hash: 76dbb6d0100ec971

Kazdy den kod tvorim. A dovolim si tvrdit, ze tusim :-) Ale kod je bud sustainable nebo ne. Neni to nic jineho, je to proste postup, neexistuje k nemu citova vazba jelikoz je to jen kod nic vice. Nikdo nerika aspon ani ja ani mi kolegove "je pamatujes tenhle bug to je po pepovy co uz u nas nedela tak ho tam nechame na pamatku" Na vzpominani jsou fotky. Pokud web zpopularizujes tak ti z nej polaci udelaj sekanou za den. Jedina klika byla prave to ze sem chodi 152 lidi za 7 mesicu. A vsichni kvuli komunite a pokemonum :-) Ja zde davam profesionalni nazor. Neudrzis cistej kod na takovemdle jadre promin. Ale refaktorizace jsou proste bezne a i kdyz sou drahe a zpravidla jste radi ze se dostanete na neco co je jen o trochu horsi nez to bylo, tak se k tomu proste pristoupit musi. Refaktorizace zde znamena: Vymena fora (komplet), Zmena zabezpeceni, Grafika, Responsivita. Tvorba zaplat vede k tomu, ze po case mate vice zaplat nez kodu :P



Muj hlavni zamer je vytvorit jasny nazorovy protipol tak aby se kazdy mohl rozhodnou na zaklade pestre skali argumentu. Ja tvoji argumentaci jasne chapu, ale proste podle me je spatna :-) Plete pocity a historii nekam kam nepatri.



AD/ FLAME - no nekteri lidi se nedaji uspokojit (zasilam pozdrav Behold3r :-) ) ale jde o to aby to bylo prirozene pro vetsinu



lisakVUK
[81] Vložil lisakVUK dne 23.02.2017 v 18:37:20, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[80] gansterpaji: V pohodě, i já tvůj názor chápu a rozhodně si výměnu názorů na nějaké téma a nesouhlas s nějakým mým názorem neberu jako osobní útok. Víc už k tomuto tématu asi nemám, rád jsem s tebou podiskutoval ;)



[82] Vložila Behold3r dne 23.02.2017 v 19:00:56, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[80] gansterpaji: Já jsem s Pika spokojený. Stačí pár drobných změn a bude perfektní z hlediska formy; pak už to bude jen o obsahu. Momentálně je na tom z uživatelského hlediska tisíckrát lépe než většina "moderních" webů včetně toho, jak by ve výsledku dopadly tvoje návrhy, kterým by se nikdo nakonec nevěnoval dostatečně na to, aby skončily jakkoliv lépe.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[83] Vložil John Beak dne 23.02.2017 v 21:39:03, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[73] Laties: Designů bylo 190 a některé odstranili, aby si je schovali na pokračování.



[84] Vložil Riza-do dne 26.02.2017 v 02:48:39, Odpovědět
 IP hash: 8f0b4e4664acbe0b

A teď si vemte jak by vypadala tahle diskuze krásně, kdyby byla ještě na starém Pika ^^ Osobně si myslím, že právě to si zasloužilo zakonzervovat a nechat, jelikož to právě ono mělo tu opravdu nostalgickou hodnotu oproti tomu "novému Pika," na které se taaaak špatně zvykalo :D

No ale pryč se Sněžník a utápění se ve vzpomínkách na dětství. Pokud je ambice postavit Pika nějak na nohy a vytvořit tu znovu nějakou komunitu (pravděpodobně stejně bez starých účastníků, kteří dávno o Pika nemají zájem) je už nasnadě nejen oživit obsah, ale i vzhled tak, aby každý hned pochopil, že se tu něco děje, něco stalo :)

Pro zdejší komunitu stejně jedine co mělo vyšší citovou hodnotu byl právě původní vzhled webu, chat kde visí Dexter a fórum s příspěvky "pojďme na chat" (které se pak používalo víc jako podpora témat vzniklých na chatu a dodnes je krásné si zavzpomínat hledáním starých témat od dětí, tedy nás) ^^ Což je možná primárně to co mělo zůstat a s čímž jsme vyrostli.

V každém případě je to po letech snad první téma, ve kterém naprosto souhlasím s Vukem a jsem rád, že již naprosto dokázal respektovat "Pika komunitě, PJZ Pokémonu" :)



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[85] Vložil John Beak dne 26.02.2017 v 11:40:43, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[84] Riza-do: Na komentář od Tebe jsem čekal. Díky. Já právě staré Pika pamatuju jen zvenčí, protože ač jsem registraci měl, nebyl jsem aktivní v komunitě.

Myšlenka je postavit něco, co dá obsah a možnost diskutovat věci, které jsou v Pokémonech aktuální, s zaměřením na obsah pro fanoušky Pokémonů (core series hry, pak anime a PTCG asi; Pokémon GO je příliš casual). Okolo toho pochopitelně - jak říkáš - vznikne nová komunita. Ostatně už se tak děje. Starým uživatelům samozřejmě nebude nikdo bránit se taky přidat, ale nemyslím, že toho tu pro ně bude moc relevantního.

V téhle fázi bychom tedy měli vymyslet plán, co a jak postavit nového a jak přitom zároveň nezbořit to staré.

Bude to projekt více lidí. Navíc to nedělám pro sebe, ale pro komunitu. Budu rád, když se k tomu nadále bude vyjadřovat víc lidí.





[86] Vložilo Laira dne 26.02.2017 v 17:08:28, Odpovědět
 IP hash: 7fcf995ba997b9e

Hezké téma.

 

Zpráva byla změněna dne 26.02.2017 v 17:08:44



[87] Vložil Riza-do dne 27.02.2017 v 02:23:17, Odpovědět
 IP hash: 8f0b4e4664acbe0b

Já ale nevidimoc význam se Poke Go vyhýbat. Ne že by to bylo něco co hraju, ale to ani zbytek pokeher. Ale pokud má existovat stránka o Pokémonů, mělo by i tohle být její součástí, ptz je to celkem velký krok co se Pokemonu týká, i když s tím nutně nemusíte souhlasit.

A prostřednictvím toho by se Pika mohlo ukázat i právě v diskuzích k Poke Ho na sociálních sítích. Což by jistě přivedlo i lidi, kteří o zbylých možných věcech kolem stejného tématu nějak víc netuší. Mimochodem, jisté casual by Pika slušelo víc než řešení turnajů na Nintendech nebo čem a díky tomu se tu znovu tvořit komunita, která není výhradně poksmonni (jako třeba PJZ) ale otevřená všemu. Jen s tím, že je Pokémon spojil. V tom je myslím větší potenciál než věci pro věrné fanoušky, soutěžící a nebo nevím jak tomu chcete říkat. Právě tohle sem privede pouze tu jednostrannou komunitu, nikoli různorodou, jaká se tady tvořila kdysi :) Tak či tak myslím, že nostalgická stará komunita by měla zůstat ve formě historie fóra, v podobě jak jsme zvyklý, stejně tak chatu a využitím HTML nicku.

Mimochodem, v zacatku právě to hraní si s HTML Nickem byl pro mnohé lidi tady první zdroj toho jak se vůbec co dělá a třeba je přivedl k tomu se tím nadále zabývat (ač na vyšší úrovni)



...
[88] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 27.02.2017 v 03:47:38, Odpovědět
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

chytre tady pise rizoto, se vsim souhlas...

trosku OT - co by dnes / v budoucnu mohlo byt tema jako pokemon, tj. s potencialem pritahnout sirokou a ruznorodou komunitu?



lisakVUK
[89] Vložil lisakVUK dne 27.02.2017 v 12:39:28, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

Podle mě je součástí naší komunity i to, že toto místo vznikalo tak nějak "svépomocí". Základní prvky webu dodal Ender, web se ale dále vyvíjel na základě přání a požadavků členů komunity. Připodobnil bych to ke svépomocí zařízované klubovně. I to je důvod, proč nejsem nadšený z myšlenky náhrady toho co tu je nějakým rádoby "profiwebem".

[87] Riza-do: btw: Jak je na tom vlastně ještě HOCZ? Stále nějak funguje?

[88] : Řekl bych, že dnešní doba již moc nepřeje vzniku podobných komunit, jako vznikla tady na Pika. Příliš mnoho lidí začalo využívat sociální sítě včetně všech těch podízejících procedur (systém sám nabízí co by je mělo zajímat a s kým by si mohli rozumnět atd..). Většina mladých lidí bere nyní FB jako naprostou samozřejmost, tráví tam hafo času, řeší hodnocení (like) svých příspěvků a podobné, pro mne nepochopitelné věci.



[90] Vložila Behold3r dne 27.02.2017 v 12:44:34, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

Řešit náhradu současné podoby webu něčím úplně jiným podle mě nemá smysl, protože se nikdy nenajde nikdo, kdo by se tomu byl ochotný věnovat do takové míry, jaká by byla zapotřebí aby to někdy dosáhlo alespoň stejné úrovně. Kdyby se sem nějaké to "profesionální" řešení hodilo s tím, že se to postupně dopiluje, tak se to nikdy nestane a celý web to pohřbí.



[91] Vložil Terrion dne 27.02.2017 v 12:50:06, Odpovědět
 IP hash: 90c4a1fa7b1c4ee3

Já hlavně nemám rád ony "profesionální" dyzajny, co se za posledních pár let rozšířily jak houby spórami.

Jestli bude chtít pika přepnout do nějaké také podoby (chaotické, přeplácané, nepřehledné), ať radši zůstane tak, jak je



[92] Vložila Behold3r dne 27.02.2017 v 13:15:16, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[91] Terrion: Podle mě je moderní web design jen mýtus, protože vždy, když jdu na nějaký "moderní" web, tak tam není žádný obsah. Pokaždé jen jeden obrázek a nic dalšího. Teoreticky ještě vidím na scrollbaru, že ta stránka pokračuje dál, ale kdyby měli jakýkoliv další obsah k ukázání, tak by ho snad dali někam, kde je vidět. Takže se nikdy neobtěžuju scrollovat níž.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[93] Vložil John Beak dne 27.02.2017 v 13:26:26, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[87] Riza-do: Soutěžní hraní je jen jedna specifická stránka pokéher a ani není nejvíc rozšířená (z principu ani nemůže být, protože většinu lidí baví na hraní něco jiného než se šponovat na výkonnost). Teď je tu toho tolik proto, že mě a pár lidí to zajímá, tak se tu snažíme podpořit scénu.

Prostor by měl být pro to, co lidi zajímá. U core series her to je měnění, sbírání, breeding, shiny hunting, competitive apod. Možnost si s ostatními o tom popovídat. Najít informace typu co kde ve hře najdu, co se jaký pokémon učí atd. Postupy, jak co ve hře dělat. Jiné oblasti Pokémonů mají podobné dělení, akorát do toho tolik nevidím, protože se zajímám primárně o hry. Prostor chci pro všechno, ale osobně budu tvořit obsah jen v oblastech, kde mám přílušné znalosti, know-how a motivaci. Budu rád, když budou ostatní tvořit obsah i v jiných oblastech.

Nicméně nesouhlasím s tím, že komunita, která se zajímá primárně o jeden aspekt her, by byla monotónní. Z hlediska přístupu ke hrám ano, ale lidé jsou různí a každý má nějaké zájmy. Jen se podívej na těch pár, co je tu teď. Někoho zajímají retro konzole, někoho japonská kultura, někoho metal, někoho formule, někoho kreslení, někoho vývoj software...

Ohledně Pokémon Go, určitě bych tu dal prostor ho diskutovat a udělal bych tomu (kdyby to vyrobil někdo, kdo se v tom vyzná) sekci s základními informacemi o hře a postupech. Ale nezval bych sem celou Pokémon Go komunitu ze dvou důvodů:

1) Pokémon Go má takovou mainstreamovou popularitu, že komunita okolo té hry je schopná zcela přečíslit a pohltit jakoukoli menší pokékomunitu a na základě demografie pak nastolit jiný řád.

2) Jeden z aspektů pokékomunity, kterého jsem si vždycky hodně vážil, byla vysoká koncentrace "intelektuálů" a velmi tolerantních a otevřených lidí. Díky tomu se v pokékomunitě dobře existovalo spoustě složitých tvorů a bylo vždycky možné řešit otevřeně i věci, o kterých se jinde nedá mluvit, nebo třeba dělat intelektuální humor. Jelikož Pokémon Go cíluje na běžnou populaci, mezi jeho fanoušky mnohem víc "obyčejných" lidí, kteří z principu nebudou tak tolerantní a výsady pokékomunity tak zašlapou do země. Tím samozřejmě nechci říct, že jsou takoví všichni - Pokémon Go hrajou lidé napříč celou populací. Ale v kombinaci s tím počtem se toho bojím.

[88] : Zajímavá otázka. Pokémon funguje na tak různorodé publikum díky tomu, že zasahuje do mnoha žánrů a cílí na více cílových skupin. Něco s podobnými vlastnostmi by tedy mohlo dosáhnout podobného dopadu.

Dobrá analogie v menším měřítku jsou crossover hudební žánry. Třeba na koncertech Tarji Turunen, bývalé zpěvačky symphonic metalových Nightwish, jsem potkával polovinu metalistů a polovinu důchodců, co mají rádi vážnou hudbu. A nejlepší případ asi bude kapela Queen, která zasáhla do tolika žánrů a díky tomu byla tak populární.

[87] Riza-do, [88] : Poslouchám váš názor, co by se mělo zachovat. HTML nicky jsou pro mě velmi nostalgické a chyběly by mi. Napadá vás rozumný způsob, jak je zabezpečit?

[90] Behold3r: Souhlasím, že to spíš chce něco vlastního. Nejrozumnější postup bude asi zachovat současný stav a bokem připravovat "novou verzi" a migrovat vždy až když je to hotové. Nejhorší co jde udělat je pustit se do nové verze webu a nikdy ji nedodělat. Výsledky můžete vidět na obou mých hlavních webech (prázdné sekce které jsem buď nikdy nedopsal nebo dříve nebyly prázdné, ale nikdy jsem je nepřemigroval).



[94] Vložila Behold3r dne 27.02.2017 v 13:50:58, Odpovědět
 IP hash: b2bedef06f2a4f84

[93] John Beak: poke go mem



lisakVUK
[95] Vložil lisakVUK dne 27.02.2017 v 14:27:36, Odpovědět
 IP hash: c7a7fccd3ee6ae2f

[93] John Beak: Tak pak je otázka, zda raději nezaložit na doméně pikachu.cz jiný web (př. vgc.pikachu.cz) zaměřený pouze na hry, v podobě vám vyhovující bez nutnosti dělat kompromisy kvůli historii a Pika nechat tak jak je.



Amarillo
[96] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 27.02.2017 v 14:29:49, Odpovědět
 IP hash: 39f6f1df31abbd40

Nebo to extrapolujme a ptejme se, proč ten web nezaložit úplně někde jinde. A jsme tam, kde jsme byli :)



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[97] Vložil John Beak dne 27.02.2017 v 14:35:16, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[95] lisakVUK: To mě už taky napadlo. Podpora competitive scény a oživení Pika jsou dva různé "projekty", které se mohou částečně překrývat, ale teoreticky ani nemusejí. Bylo by fajn to zkombinovat protože si mají navzájem co nabídnout (Pika web s možností dělat si věci po svém bez nutnosti sdělování osobních údajů třetí straně jako na sociálních sítích a dobrou doménu, competitive komunita obsah a nové uživatele atd.)



[98] Vložilo Sanky dne 27.02.2017 v 14:47:27, Odpovědět
 IP hash: e30a6558d9c83c19

[93] John Beak: >HTML nicky jsou pro mě velmi nostalgické a chyběly by mi. Napadá vás rozumný způsob, jak je zabezpečit?

Používat knihovnu pro HTML která ho parsuje stejně, jako prohlížeče, a mít whitelist na tagy. Umožnit výjimku na <style> důvěryhodným uživatelům.



[99] Vložil Riza-do dne 28.02.2017 v 17:13:10, Odpovědět
 IP hash: 8f0b4e4664acbe0b

[89] lisakVUK: Otázka na HOCZ asi moc není namístě, zvlášť ji směřovat ke mě. Po mnohých dohadech již před mnoha lety, začal projekt sám i jeho vývoj směřovat tam kde jsem ho vidět nechtěl. Namísto vývoje ve směru rozšíření možností hry, systémového hraní, rozvoj komunity i pro minulé hráče a podobné věci, se zasekl již tehdy na stále dokola předělávání věcí, které již nějak (ač třeba ne úplně dokonale) fungují. Takže pro mě přestal být jakkoli perspektivní a přestal jsem se angažovat. Avšak ano, "nějak" funguje :D

[93] John Beak: Vidíš, to je to o čem mluvím. Svou pokinulost mám, myslím si že jsem zde na Pika zanechal i celkem velkou stopu co se komunity týče (to jak kladnou nebo zápornou bych nechal bez povšimnutí) ale stejně ti z první části tvého příspěvku rozumím prd. Proč? Mluvíš jako člověk který Polempnem žije, zabývá se jím a aktivně se o něj zajímá. Komunitu Pika ale z 99% tvořili lodi, kteří si třeba Pkmn hru zahrálo, nebo sbírali kartičky (ne nutně TCG), zkoukli třeba do, seriál, ale nijak do hloubky je to nezajímalo.

Ad PokeGo bod 1) Jakou stávající komunitu to má pohltit, když tu žádná aktivní komunita není, nýbrž pár jedinců? Pořád lepší tu mít desítky nových lidí (nepočítám, že by jich bylo nějak příliš) než nikoho. Tedy kromě těch pár jedinců.

Ad PokeGo bod 2) Ano, stejně tak se ale musela pikakomunota tvořit, tohle se tu nestalo od začátku, tohle přišlo časem, vývojem, tím čím se tu lidé zabývali. Navíc v drtivé většině tu lidi dospivali, přišli jako dečka a odcházeli v dospělejším věku. Ale to neznamená, že tu byla dle tebe nižší inteligence, jen se to postupem času vytřídilo. Víš kolik hloupostí, dětských her a podobně se tu řešilo? Kdy si ti tvoji inteligenti z řad komunity hráli třeba už jen na svatby skrze chat a ke všemu se to bralo děsně vážně? :D Proč Pika nemůže být prostorem, kde vyrostou i další? Ptz těch pár jedinců co sem chodí očekávají rozumné debaty, ptz už lidi dospěli?

Jinak řešit tu co a jak se má udělat a jak to vypadat..Pro to tu nejsem, ptz se na tom podílet nebudu. Spíš jsem jen chtěl říct svůj názor, jako pamětníka s nostalgií od samého počátku existence Pika.

[95] lisakVUK: Myslím, že netřeba, spíš je důležité dát prostor všemu co se Poke týká (tak jako dřív) a nechat se podílet na aktivitě každého, koho to sem přitáhne. Myslím aktivitě v komunitní části webu, fórum chat atd. Pokud tu do té doby bude skupinka řešit primárně hry, ať řeší, ale když přijde někdo kvůli něčemu jinému (bez ohledu na to jak moc blbé to je, nebo bez ohledu na to jaký je věk dotyčného) tak mu dát prostor.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[100] Vložil John Beak dne 28.02.2017 v 17:26:10, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[99] Riza-do: Rozumím. Chce to prostor pro širší komunitní záležitosti a co koho zajímá mimo Pokémon. Jak se tohle vylučuje s tím, když tu bude obsah pro lidi, kteří se hrami aktivně zajímají?

Statické sekce webu jsou stejně historické relikty a Pika je de facto jen fórum.



...
[101] Vložil/a anonymní uživatel/ka dne 01.03.2017 v 00:56:09, Odpovědět
 IP hash: e1b0478d4ca801ed

[100] John Beak:

kdyz chces udelat neco jako pika, potrebujes:

a) pritahnout lidi

b) udrzet je

c) dat vznikajici komunite volnost

u pika fungoval na pritahnuti lidi pokemon - lide hledali na netu cokoliv s poke a casem narazili na pika, tam zjistili, ze na pika je spousta dobreho obsahu - napr. pokedex v cestine - a kdyz pak na pika byli delsi dobu, zjistili, ze je tam relativne velka volnost a moznost aktivne neco vytvaret v dobach, kdy vetsina stranek byla staticka a nikdo normalni by lidem nepovolil veci jako temer neomezene html v postech .)

prave ta posledni volnost a "anything goes" prostor pro vlastni kreativitu byly klicove - jinak by pika byla jen tuctova fan stranka, v lepsim pripade forum jako pjz... takhle tady ale zustali i lide, co je poke zas az tolik nezajimal... paradoxne, to zamereni na poke v adrese webu bylo pozdeji spise na skodu, protoze sem kvuli tomu velka cast lidi nikdy neprisla a nejlepsi to tady bylo, kdyz to bylo prave spise random nez o poke...

a v tom je taky tragedie toho, jak to tady vuk&spol. zlikvidovali ve snaze udelat z pika detskou stranku o poke - to byla totiz cista antiteze ke vsemu, co bylo na pika zajimave a jedinecne...



[102] Vložilo ghormoon dne 01.03.2017 v 09:47:28, Odpovědět
 IP hash: c53e2f51b7fa3b33

[98] Sanky: ad vyjimky, je otazka, jestli to davat jako privilegium, nebo tam dat moznost si zazadat o schvleni (neco jako popisy postav na hocz) v pripade ze to whitelistem neprojde - admin na to koukne a prijme/odmitne (pripadne i s komentarem). To ti umozni davat si tam i obskurnejsi veci, ale pujde odchytit pripadne snahy o ruzne utoky (skripty, ...), rozbijeni fora atp.



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[103] Vložil John Beak dne 01.03.2017 v 10:42:26, Odpovědět
 IP hash: 6a9b985f168657f5

[101] : <3



[104] Vložil Riza-do dne 06.03.2017 v 14:08:56, Odpovědět
 IP hash: 8f0b4e4664acbe0b

[100] John Beak: Však já neříkám, že to tu nemůže být taky. Ale nevidím z řečených důvodů důvod se vyhýbat "mainstreamovému" Pokémon Go, které prostě k Pokémonu patří a táhne to daleko širší veřejnost. A to i navzdory tomu, že si nemyslím, že by jakákoli stránka dělaná fanoušky pro fanoušky měla v dnešní době takový potenciál přetáhnout lidí ze sociálních sítí/diskuzí, které jsou prostě pohodlnější než klasická fóra.

Pokud se má odehrát nějaká změna a tedy natáhnout sem nové lidi, případně i lidi co již Pika někdy dřív otevřeli (a odešli, ptz je mrtvé) je třeba změnit maximum, to co lidi běžným pohledem uvidí. Tedy v první řadě design (ó, ona ta stránka vypadá jinak, tak to se s ní začalo něco dít), aktualizovat a rozšířit statické části webu (aby byli aktuální a obsahem zajímavé, a to pro všechny části Pokémonu jako takového), různorodost na fóru (tedy různá témata od různých lidí).. atd. Uživatelům v 99% případů totiž nejde vůbec o nějaký systém, ale o to co z webu můžou sdílet dál a používat to jako zdroj informací.

Jakmile vše zůstane jak je, přestože někdo má snahu fórum zaplnit nějakými příspěvky o pkmn hrách či o čem, běžný návštěvník hledající informace o Pokémonu web zavře dřív než se dozví, že se něco děje. Je jen nás zvyk chodit na Pika fórum a o zbytek se nezajímat, pro ostatní je ale fórum to poslední kam jdou.



Ender Wiggin
Ender Wiggin
[105] Vložil Ender dne 06.03.2017 v 15:13:28, Odpovědět
 IP hash: 44af8716d0ae9e4a

:)

Ah ano, byl jsem šílený a naivní s tím HTML a nemoderováním a vírou v lidi. A taky jsem měl tehdy spoustu času pořád lepit ty díry všude ^^; Nebylo to úplně efektivní učení se, ba co už.

Já sice obecně moc emocemi neoplývám, avšak tvrdit, že ke svému kódu nemám vůbec žádný vztah, bych nemohl. Už jen že kód může být příšerný či krásný a cokoliv mezi tím, že lze najít fascinující obrat jak něco udělat, který by sice neměl spatřit světlo světa v produkci, ale lze se mu kolektivně zasmát, obdivovat či hanět jej...

Byla to s vámi jízda a nelituji, že jsem se jí účastnil ;) Spíše lituji, že některé aktéry jsem vlastně RL nepoznal.

Mimochodem na BB10 lze doinstalovat kořenové certifikáty Let's Encrypt. BB7 nevím, nemám.

 

Zpráva byla změněna dne 06.03.2017 v 15:36:58



Pain is © Life
Nyawn
[106] Vložil Eliv dne 06.03.2017 v 17:26:23, Odpovědět
 IP hash: 2c547cac043b6b3

Wow, Ender žije :O



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Předtím, než poprvé odešleš příspěvek do fóra, prosím čti tyto řádky, nechceš-li se vystavit riziku smazání svého snažení.

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.

Pravidla obsahují zásady, kterých je dobré se držet. Shrnují pouze to, co by měl dobře vychovaný tvor již vědět, a proto není nutné si je přečíst – stačí se jen chovat slušně. Avšak v případě jakýchkoliv sporů jsou pravidla to, podle čeho budeš posuzován/a.

Pokud píšeš příspěvek, který nesouvisí s původním tématem, označ jej tak, běžným návštěvníkům bude zobrazen ve "sbalené" formě, tj. pouze jeden řádek kdo a kdy jej zadal, s možností si jej rozbalit.


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní