Nasel jsem clanek o veletrhu Computex kde byli k videni technicke novinky.
Jednim z nich mela byt i 3D(bez bryli) televize od Sharpu. Misto toho ale ale ukazal maly dotykovy panel. O velikosti 3,4" coz je v podstate presny popis toho jake by meli byt displaye 3DS a mel by je vyrabet prave Sharp.
Prečtěte si popis:
3D bez brýlí
Asi největším trhákem celého Computexu 2010 měla být 3D televize, ke které nepotřebujete žádné brýle. Z televize se nakonec vyklubal o dost menší dotykový panel, ale i tak působila tato technologie při reálném kontaktu jako ze snu. Displej najde využití například v kamerách nebo chytrých mobilech. Začátek jeho výroby je prý na spadnutí.
Sharp 3D LCD
Panel byl k vidění na stánku Sharpu, podobný typ má vyrábět rovněž Fuji. Oba fungují na principu "paralaxní bariéry", kdy jsou diody emitující světlo rozděleny do několika vrstev a vysílají světlo ve třech směrech pod různým úhlem. Kromě vrstvy s přímým osvětlením najdeme v panelu také vrstvu, která svítí lehce doleva a vrstvu, která svítí lehce doprava. Rychlé změny obrazu a jejich přesná synchronizace nakonec utvoří výsledný 3D dojem.
Princip paralaxní bariéry
Protože dotyková vrstva a rychlé překreslování displeje snižují jas obrazu, umístil Sharp do prototypu zatím nejsilnější podsvícení. Zatímco běžný stolní monitor má jas okolo 300 cd/m2, panel od Sharpu vyzáří až 500 cd/m2. Jaké podsvícení bude u reálných panelů teprve uvidíme, výrobci budou muset myslet na spotřebu.
Princip paralaxní bariéry jinak není vůbec nový, první funkční vzorky 3D displeje se objevily už před více než pěti lety. Sharp si technologii vyzkoušel dokonce v notebooku, na kterém bylo možné prohlížet 3D fotografie. Byl však velmi drahý, těžký a velké nadšení nevzbudil. Další model už Sharp nenabídl.
Dodnes se princip paralaxní bariéry využívá například v luxusních autech. Řidič může na displeji ve středovém panelu sledovat navigaci, zatímco spolujezdec kouká na stejném displeji třeba na film.
Pro všechny, kterým se 3D nelíbí, umožňuje displej přepnutí do 2D zobrazení. S tímto přepínáním režimů se počítá i u očekávaných televizí. Nevýhodou technologie jsou omezené náhledové úhly v obou režimech.
Sharp 3D touchscreen
* 3,4" dotykový displej s rozlišením 854 x 480
* technologie Parallax Barrier pro 3D vjem
* jas 500 cd/m2
* kontrastní poměr 1000:1
Zdroj: http://technet.idnes.cz/ctyri-nejlepsi-elektronicke-hracky-na-computexu-v-asii-podivejte-se-1gu-/hardware.asp?c=A100608_115512_vyrobci_jza
Jako myslim že
Nintendo 3DS s 3,4" dotykovým displejem s rozlišením 854 x 480 by vubec nebylo špatné.
Pro porovnání
______________________________________________________________
iPod Touch
* 3.5-inch (diagonal) widescreen
Multi-Touch display
* 480-by-320-pixel resolution at 163 pixels per inch
To znamená že by mohlo mít Dsko konecne jemné rozlisení.
Na nový iPhone 4 sice nemá ale to nemá žadný takový display.
________________________________________
iPhone 4
# 3.5-inch (diagonal) widescreen Multi-Touch display
# 960-by-640-pixel resolution at 326 ppi
a jeste:
________________________________________
PSP Go:
# 3.8-inch
# 480-by-270-pixel
PSP 3000
# 4.3-inch
# 480-by-270-pixel
________________________________________
DS:
# 3.0-inch
# 256-by-192-pixel
DSi XL:
# 4.2-inch
# 256-by-192-pixel
Rozdil by tedy byl velice znatelný
Zpráva byla změněna dne 11.06.2010 v 01:54:23