Chtěl jsem se s vámi podělit o moji práci na optimalizaci obranných EV, což je jedna z věcí, kterou jsem se zabýval v maturitním projektu. Link na ne ještě finální verzi.
Předchozí téma |
Seznam témat >> Obsah tématu |
Následující téma |
Chtěl jsem se s vámi podělit o moji práci na optimalizaci obranných EV, což je jedna z věcí, kterou jsem se zabýval v maturitním projektu. Link na ne ještě finální verzi.
HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE |
Nikd yby ma nenapadlo, že by niekto spravil maturitný projekt o pokémonoch. Každopádne good job, ale zdá sa mi zvláštne, keď píšeš o optimalizácii defenzívnych EV, pretože nemám pocit, že by mali nejaký vplyv na hru, keďže 2/3 týmov sú 252 (sp)Attack, 252 Speed, 4 HP. Môžem sa mýliť, alé má nejaká špeciálna úprava týchto EV nejaký závažný vplyv na metagame ?
Hezký, hezký, ale proč zrovna defense?
[2] Jelenator: Ano, sweepeři je obvykle EVují takhle. Ta optimalizace má ale využití nejen využití u Pokémonů, které hrajeme jako wall, ale také u Pokémonů, kde třeba chceme do obranných statistik věnovat jen 100 EV a chceme vědět, kde to bude mít největší význam.
Můj maturitní projekt se jmenuje strategie her. Věnuju se tam různým druhům her, algoritmům, umělé inteligenci atd. s tím, že tam více rozebírám soutěžní hraní Pokémonů a bridže. Mám tam různé programy kolem toho. Časem tu toho zveřejním více.
[3] Ash493: útočná EV nemůžeš takhle obecně rozebírat. Většinou se sweepeři hrajou v all-out verzi 252/252/4 s tím, že konkrétní podrobnosti záleží na metagame a nelze je nějak univerzálně vypočítat. Ale ta poslední věc o výběrů povahy platí pro všechny Pokémony.
HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE |
[4] madvorak: Ja som sa ale pýtal, či tých napríklad 100 EV v def. statoch dokáže nejako ovplyvniť 1,2,3-HKO pri útoku od sweeperov, pretože ak máš nejaký wall typu Ferrothorn, Skarmory, Chansey, tak bez ohľadu na def. EV. sú na superffective move OHKO, a pri pokémonoch ktorých wallnú, sa mi znižovanie damagu nezdá potrebné
Pravda je, ze se malo kdy resi jak optimalne rozmistit EV do obrannych statistik, mnohem dulezitejsi je EV rozmistit tak, aby pokemon prezil alespon 2/3 nebo vice utoku, proti kterym ho hodlas casto posilat, coz se da zjistit z kalkulatoru
John Beak the Nearly Ultimate One |
[5] Jelenator: Když má pokémon větší defenzivní kapacitu, tak toho pochopitelně přežije víc. Takže ano, efekt to má, ale jedná se pouze o vedlejší efekt. V madvorakově práci se matematicky optimalizuje durabilita pokémona a praktickou částí se to nezabývá, nicméně výstup je rozhodně užitečný.
[5] Jelenator: Jaký útok dělá OHKO, 2HKO adt. zjistíš z damage kalkulátoru. Je pravda, že EVčka na tom často nic nezmění. Doporučuju tento damage kalkulátor . Je vynikající, nicméně ty pravděpodobnosti to neukazuje dobře. Ale celkově je výborný, vybavený spoustou dat o metagame a máš tam funkce jako "One vs. All", které ohromně urychlují tvorbu teamu.
[6] Schyzo: Pokud chceš, aby Pokémon přežíval útoky od konkrétních Pokémonů, máš tu čám dál víc proměnných, které ti znemožňují určit konkrétní hodnotu EV, aniž by byla zbytečně vysoká. Síla útoku má rozptyl přes 15%, sweepeři se hrajou v různých verzích s různými přeměty, můžeš mít různé entry hazards, počasí... Ve 3. generaci se hodně řešilo, aby nějaký Pokémon porážel nějaké konkrétní Pokémony, ale teď už je metagame mnohem míň counter-based. Dřív jsem hodně řešil, aby Skarmory přežil Thunderbolt od Magnetona, můj physical sweeper 2HKO Blissey atd.. Když teď investuju EV do obranných statistik, řeším obvykle overall tankiness.
Zpráva byla změněna dne 24.02.2013 v 09:13:39
HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE |
[8] madvorak: O to mi ide, aj keď si optimalizuješ obranné EV, aj tak ti to v 9 prípadoch z 10 neovplyvní výdrž v boji, pretože ak ti dá dole 60 % namiesto 69 %, aj tak si v ďaľšom kole KO, čiže optimalizované EV nijako neovplyvnia výsledok boja
[9] Jelenator: Ano, ale mě to stojí za to řešit kvůli těm několika případům, kdy to něco ovlivní. Co když mezi tím zvládneš 4x doplnit HP předmětem Leftovers? Nebo co když si toho Pokémona přehodíš a následující ti ho bude ohrožovat na ~45% HP? Takhle bychom se mohli bavit o všem. Taky můžeš říct, že ti nějaká EV do rychlosti často neovlivní, jestli Pokémon zaútočí první nebo ne, ale když to ovlivní, je to často zcela zásadní.
HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE |
[10] madvorak: Jasné, v tom máš pravdu, ale speed je podľa mňa asi jediné EV, ktoré môže mať veľký význam. Napríklad v topicu Najsilnejší Pokémon, kde by záviselo od speed EV, či by vyhral Heatran, alebo Breloom. Viem síce, že v prípade Vaporeon-starmie to nespraví nič, ale pri Hydreigon - salamence by speed EV mohlo výrazne ovplyvniť výsledok zápasu
Mě akorát vždycky přišlo nevyrovnané, že jsou dva ofenzivní staty ale tři defenzivní. Jak by se tala tato nevyváženost nějak efektivně vyřešit (změnou hry)? Speed neberu v potaz, protože funguje jinak od ostatních statů: hraje roli jen v binárním rozhodnutí (rychlejší: ano/ne).
BTW: Líbí se mi velké tlusté tlačítko Calculate. Takové by nemělo chybět v žádném programu.
Zpráva byla změněna dne 24.02.2013 v 19:20:30
John Beak the Nearly Ultimate One |
[12] Sanky: Rozseknout na fyzické a mentální zdraví. Kde jsem tohle už viděl?
[8] madvorak: Promennych je teoreticky hodne, prakticky se hraje jen par setu a nemusi se toho zdaleka tolik resit
[14] Schyzo: Kdys to naposled hrál soutěžně?
[15] madvorak: V 5. generaci
Předchozí téma |
Seznam témat >> Obsah tématu |
Následující téma |