Fórum

Optimalizace obranných EV


[1] Vložil madvorak dne 22.02.2013 v 16:02:34, Odpovědět
 IP hash: 89bb16ebee80f7a1

Chtěl jsem se s vámi podělit o moji práci na optimalizaci obranných EV, což je jedna z věcí, kterou jsem se zabýval v maturitním projektu. Link na ne ještě finální verzi.




HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE
[2] Vložil cyganko48 dne 22.02.2013 v 17:38:19, Odpovědět
 IP hash: 9b5c003aaed6d261

Nikd yby ma nenapadlo, že by niekto spravil maturitný projekt o pokémonoch. Každopádne good job, ale zdá sa mi zvláštne, keď píšeš o optimalizácii defenzívnych EV, pretože nemám pocit, že by mali nejaký vplyv na hru, keďže 2/3 týmov sú 252 (sp)Attack, 252 Speed, 4 HP. Môžem sa mýliť, alé má nejaká špeciálna úprava týchto EV nejaký závažný vplyv na metagame ?



Aura is...

...with me
[3] Vložil Ash493 dne 22.02.2013 v 17:50:44, Odpovědět
 IP hash: 27b57759436684dc

Hezký, hezký, ale proč zrovna defense?



[4] Vložil madvorak dne 22.02.2013 v 18:11:50, Odpovědět
 IP hash: 89bb16ebee80f7a1

[2] Jelenator: Ano, sweepeři je obvykle EVují takhle. Ta optimalizace má ale využití nejen využití u Pokémonů, které hrajeme jako wall, ale také u Pokémonů, kde třeba chceme do obranných statistik věnovat jen 100 EV a chceme vědět, kde to bude mít největší význam.

Můj maturitní projekt se jmenuje strategie her. Věnuju se tam různým druhům her, algoritmům, umělé inteligenci atd. s tím, že tam více rozebírám soutěžní hraní Pokémonů a bridže. Mám tam různé programy kolem toho. Časem tu toho zveřejním více.

[3] Ash493: útočná EV nemůžeš takhle obecně rozebírat. Většinou se sweepeři hrajou v all-out verzi 252/252/4 s tím, že konkrétní podrobnosti záleží na metagame a nelze je nějak univerzálně vypočítat. Ale ta poslední věc o výběrů povahy platí pro všechny Pokémony.




HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE
[5] Vložil cyganko48 dne 22.02.2013 v 20:32:53, Odpovědět
 IP hash: 9b5c003aaed6d261

[4] madvorak: Ja som sa ale pýtal, či tých napríklad 100 EV v def. statoch dokáže nejako ovplyvniť 1,2,3-HKO pri útoku od sweeperov, pretože ak máš nejaký wall typu Ferrothorn, Skarmory, Chansey, tak bez ohľadu na def. EV. sú na superffective move OHKO, a pri pokémonoch ktorých wallnú, sa mi znižovanie damagu nezdá potrebné



[6] Vložil Schyzo dne 22.02.2013 v 21:48:49, Odpovědět
 IP hash: 8ce80404e670ea8e

Pravda je, ze se malo kdy resi jak optimalne rozmistit EV do obrannych statistik, mnohem dulezitejsi je EV rozmistit tak, aby pokemon prezil alespon 2/3 nebo vice utoku, proti kterym ho hodlas casto posilat, coz se da zjistit z kalkulatoru



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[7] Vložil John Beak dne 23.02.2013 v 10:29:52, Odpovědět
 IP hash: 5e9547743a81956b

[5] Jelenator: Když má pokémon větší defenzivní kapacitu, tak toho pochopitelně přežije víc. Takže ano, efekt to má, ale jedná se pouze o vedlejší efekt. V madvorakově práci se matematicky optimalizuje durabilita pokémona a praktickou částí se to nezabývá, nicméně výstup je rozhodně užitečný.



[8] Vložil madvorak dne 24.02.2013 v 09:12:13, Odpovědět
 IP hash: ecbc2a7e566745db

[5] Jelenator: Jaký útok dělá OHKO, 2HKO adt. zjistíš z damage kalkulátoru. Je pravda, že EVčka na tom často nic nezmění. Doporučuju tento damage kalkulátor . Je vynikající, nicméně ty pravděpodobnosti to neukazuje dobře. Ale celkově je výborný, vybavený spoustou dat o metagame a máš tam funkce jako "One vs. All", které ohromně urychlují tvorbu teamu.

[6] Schyzo: Pokud chceš, aby Pokémon přežíval útoky od konkrétních Pokémonů, máš tu čám dál víc proměnných, které ti znemožňují určit konkrétní hodnotu EV, aniž by byla zbytečně vysoká. Síla útoku má rozptyl přes 15%, sweepeři se hrajou v různých verzích s různými přeměty, můžeš mít různé entry hazards, počasí... Ve 3. generaci se hodně řešilo, aby nějaký Pokémon porážel nějaké konkrétní Pokémony, ale teď už je metagame mnohem míň counter-based. Dřív jsem hodně řešil, aby Skarmory přežil Thunderbolt od Magnetona, můj physical sweeper 2HKO Blissey atd.. Když teď investuju EV do obranných statistik, řeším obvykle overall tankiness.

 

Zpráva byla změněna dne 24.02.2013 v 09:13:39




HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE
[9] Vložil cyganko48 dne 24.02.2013 v 11:06:59, Odpovědět
 IP hash: cdcd6936c62166cb

[8] madvorak: O to mi ide, aj keď si optimalizuješ obranné EV, aj tak ti to v 9 prípadoch z 10 neovplyvní výdrž v boji, pretože ak ti dá dole 60 % namiesto 69 %, aj tak si v ďaľšom kole KO, čiže optimalizované EV nijako neovplyvnia výsledok boja



[10] Vložil madvorak dne 24.02.2013 v 14:05:50, Odpovědět
 IP hash: 89bb16ebee80f7a1

[9] Jelenator: Ano, ale mě to stojí za to řešit kvůli těm několika případům, kdy to něco ovlivní. Co když mezi tím zvládneš 4x doplnit HP předmětem Leftovers? Nebo co když si toho Pokémona přehodíš a následující ti ho bude ohrožovat na ~45% HP? Takhle bychom se mohli bavit o všem. Taky můžeš říct, že ti nějaká EV do rychlosti často neovlivní, jestli Pokémon zaútočí první nebo ne, ale když to ovlivní, je to často zcela zásadní.




HUEHUEHUEHUEHEUEHUHEUHE
[11] Vložil cyganko48 dne 24.02.2013 v 15:30:12, Odpovědět
 IP hash: cdcd6936c62166cb

[10] madvorak: Jasné, v tom máš pravdu, ale speed je podľa mňa asi jediné EV, ktoré môže mať veľký význam. Napríklad v topicu Najsilnejší Pokémon, kde by záviselo od speed EV, či by vyhral Heatran, alebo Breloom. Viem síce, že v prípade Vaporeon-starmie to nespraví nič, ale pri Hydreigon - salamence by speed EV mohlo výrazne ovplyvniť výsledok zápasu



[12] Vložilo Sanky dne 24.02.2013 v 18:20:00, Odpovědět
 IP hash: e27c509d5571df4

Mě akorát vždycky přišlo nevyrovnané, že jsou dva ofenzivní staty ale tři defenzivní. Jak by se tala tato nevyváženost nějak efektivně vyřešit (změnou hry)? Speed neberu v potaz, protože funguje jinak od ostatních statů: hraje roli jen v binárním rozhodnutí (rychlejší: ano/ne).

BTW: Líbí se mi velké tlusté tlačítko Calculate. Takové by nemělo chybět v žádném programu.

 

Zpráva byla změněna dne 24.02.2013 v 19:20:30



John Beak
the Nearly Ultimate One
Trolling is a art | Design Your Universe
John Beak's Website | PokéSport (VGC)
[13] Vložil John Beak dne 24.02.2013 v 18:32:01, Odpovědět, Zobrazit
 IP hash: 5e9547743a81956b

[12] Sanky: Rozseknout na fyzické a mentální zdraví. Kde jsem tohle už viděl?



[14] Vložil Schyzo dne 25.02.2013 v 03:39:46, Odpovědět
 IP hash: 8ce80404e670ea8e

[8] madvorak: Promennych je teoreticky hodne, prakticky se hraje jen par setu a nemusi se toho zdaleka tolik resit



[15] Vložil madvorak dne 25.02.2013 v 19:50:00, Odpovědět
 IP hash: 89bb16ebee80f7a1

[14] Schyzo: Kdys to naposled hrál soutěžně?



[16] Vložil Schyzo dne 25.02.2013 v 19:58:26, Odpovědět
 IP hash: 8ce80404e670ea8e

[15] madvorak: V 5. generaci



[17] Vložil madvorak dne 11.03.2013 v 17:34:24, Odpovědět
 IP hash: 89bb16ebee80f7a1



Přidat příspěvek

Přezdívka:
Heslo:

Předtím, než poprvé odešleš příspěvek do fóra, prosím čti tyto řádky, nechceš-li se vystavit riziku smazání svého snažení.

Registrace není povinnou podmínkou, v případě, že vyplníš jen přezdívku (bez hesla), uloží se zpráva anonymně. Pro časté přispívání doporučujeme se zaregistrovat a zvolit netriviální heslo - a předejít tak možnosti krádeže identity.

Pravidla obsahují zásady, kterých je dobré se držet. Shrnují pouze to, co by měl dobře vychovaný tvor již vědět, a proto není nutné si je přečíst – stačí se jen chovat slušně. Avšak v případě jakýchkoliv sporů jsou pravidla to, podle čeho budeš posuzován/a.

Pokud píšeš příspěvek, který nesouvisí s původním tématem, označ jej tak, běžným návštěvníkům bude zobrazen ve "sbalené" formě, tj. pouze jeden řádek kdo a kdy jej zadal, s možností si jej rozbalit.


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní