[seznam
povídek
]

Temná strana

[seznam
povídek
]

     Název díluFunkce
1  Historie Shra - Dotu I.[ Zobrazit ]
  [ Zobrazit pouze seznam dílů ]
Hodnocení Povídka byla hodnocena 9-ti čtenáři na známku 2,44. [ Přihlašte se ]
Diskuse V diskusi zatím nejsou žádné komentáře. [ Zobrazit diskusi ]
 

Historie Shra - Dotu I.


Vítejte ve světě, ve kterém vládne magie, draci se prohánějí po obloze a rytířské umění je opravdovým artiklem. Světu, který má tři kontinenty. Světu, ve kterém království vznikají stejně rychle jako zanikají… světu Krat!

Tento díl bude zasvěcen 1. části historie kontinentu Shra - Dot, ve kterém se v poslední době začínají rozmáhat praktiky temných mágů ze severu - gildy "Temných Savantů". Čtěte pozorně a nechte se vnést do tajů magie a intrik mocných králů…

Kolem roku 5500 BoG (Before opening Gates - Před otevřením Bran. Podrobnosti později.) začali na pouště Daru pronikat kočovní Narové z východu. Usídlili se zde a na východě kontinentu (v oblasti pouští) vytvořili několik království. Avšak díky jejich vrozenému kočovnictví a nespolupráci neměli tyto státy dlouhého trvání. V letech 5150-5100 BoG (přesné datum se neví) dorazila na území království Hur skupinka mágů. Ačkoli byli vřele přivítáni, během 5 dní seslali tak mocná kouzla, že všichni potomci Narů a jejich království - i přes velkou snahu mágů zachránit je - byla smetena. O temných (jak se začalo šesti mágům říkat) nemáme žádné další zprávy. Díky silným vlivům této mocné magie zahalila kontinent Dar temná aura.

Dobu 5100 - 4000 BoG označujeme jako "Temné dny". V těchto letech zde, díky temné auře obklopující kontinent, neexistoval prakticky žádný život. Zatímco na zbytku světa vznikaly nové rasy (Orkové, Du'Rathové, Skřeti a další…), zde neexistovalo nic - jen holá poušť a pár tvorů zkažených temnou magií a živicích se pískem. V roce 4000 BoG začala temná aura vyzařovat menší energii. Po dvou letech nakonec zkolabovala. Obrovské množství černé magie, kterou byla zem nakažena měla za následek dvě věci - 1) Kontinent se rozdělil na dvě části. Meziprostor vyplnilo tzv. "Černé moře" - pozdější jediný zdroj pro studování černé magie na světě. Sem se jakoby zázrakem přesunula všechna magie z kontinentu. 2) Jedna z nově vzniklých částí (Dar'Set) se rozpadla a dala vzniknout Kerynským ostrovům, druhá (Shra - Dot) se v okamžení proměnila na zelený ráj - po temnotě ani stopa a téměř všude zeleň. Nikdo nevěděl proč… To bylo v roce 3997 BoG.

Od tohoto data se do kontinentu začal vracet život. Objevili se zde pouštní lidé (přizpůsobili se životu na poušti), "Shrekové" (odrůda skřetů), Du'Rathové (potomci psů - po tisícileté evoluci se stali jednou z magicky nejnadanějších ras) a spousta dalších. V letech 3995 - 1785 dali vzniknout a zaniknout desítkám království a států. Mezi těmi nejsilnějšími a nejdéle existujícími vynikly tři - republika "Dššš" (převážně populace Du'Rathů), království "Murgů" (broučí tvorové vyvinuvší se z původních obyvatel za dob temné aury - rasa, která se nezalekne žádných úskoků) na jihu a "Aragonské království" lidí na jihozápadě. Tyto tři státy postupně rozšiřovaly svá území na úkor ostatních kolem sebe, až na sebe narazily. Psal se rok 1786 BoG a schylovalo se k válce. Nakonec, když po roce zklamala diplomatická jednání, vyhlásily si navzájem válku.

Válka zuřila přibližně 150 let. Během ní bylo rozprášeno království Murgů, ovšem během bitvy o Krush (hlavní město Murgské říše) Murgští agenti pronikli do velitelských stanu lidsko - Du'Rathské koalice a podle zavraždili krále Aragonu a prezidenta republiky Dššš. I přes tyto podlé skutky byl nakonec ale Krush dobyt a Murgové vyhnáni na Kerynské ostrovy.

Léta 1600 - 0 BoG nazýváme "Doba prosperity". Murgové se během staletí snažili proniknout zpátky do kdysi ovládaných území, ovšem republika Dis (přejmenování státu z Dššš na počest vítězství - "Dis" znamená "výhra") odrazila všechny jejich útoky. Po celý tento úsek dějin se Dis a Aragonské království obnovovaly z války. Jejich snahy byly podlamovány severními říšemi, které chtěli svoje území rozšířit i na tento kontinent. Ovšem ani jejich snaha nedokázala prolomit obranu Aragonu a mocnou magii Disu.

Poté přišel rok 1 BoG. Po celém světě začali pronikat zprávy o mocném mágovi, který začal připravovat temné kouzlo. Nikdo ovšem nevěděl kde je a jaké kouzlo připravuje. Skupiny mágů z Tharotu, Bigu i Disu se snažili najít jeho lokaci. Po 97 dnech (rok na Kratu má 147 dní a každých 15 let se musí přidávat 1 den) snažení zjistili, že na jihu Shra - Dotu, v místech ovládaných řádem "Temná strana" je vysoká koncentrace černé magie. Okamžitě se tam vydali. To byl ale poslední čin, který v životě udělali…

Sarak - toto jméno je známé úplně všem. Byl to mág, který připravoval ono kouzlo. V momentě, kdy zjistil, že jeho přítomnost byla odhalena, už bylo kouzlo hotové. Zbývalo jen jedno - hlava mága potřebná jako klíč k otevření Bran (Sarak chtěl s pomocí "Knihy temných", kterou nalezl v poušti Shra - Dotu, vytvořit Brány do jiných dimenzí, které by mu umožnily povolat mocná stvoření žijící tam a s jejich pomocí získat světovládu.) Tento klíč dostal za pár okamžiků - přibližně 150 mágů dolétlo k území ovládaným řádem (jakožto příznivci temných dal Sarakovi řád povolení připravit Brány). Ovšem nečekali tak mocnou magii - polovina jich zemřela jen díky vlivu černé magie. Zbytek se snažil pomocí modré magie (magie je rozdělena do tři skupin - modrá - což jsou obranná a mentální kouzla, červená - neboli útočná kouzla a bílá - pomocná útočná a ochranná kouzla. Existuje ještě černá magie - kouzla smrti, nekromancie a epidemie -, kterou ale používají jen odpadlíci vyhnáni ze svých řádů) zabránit silným útokům červené a černé magie Saraka. To se ovšem podařilo jen třem mágům, kteří zdrceni odlétli rychle pryč. Sarak tedy otevřel Brány. Od tohoto dne se počítá letopočet…

Během jednoho týdne srazil s pomocí démonů, draků, temných rytířů, nemrtvých a s pomocí řádu na kolena Aragon. Když poslední zbytek jednotek Aragonu utekl pod ochranu Disu, zaměřil svoji pozornost na sousední kontinent - Esirep. Po třech dnech prorazil obranu pobřežních království a obsadil velké území na severu, západě a jihu Esirepu.

Panovníci celého světa začali chápat, že sami nic nedokážou, ovšem společně mají šanci na obranu. Pochopili, že kdyby před dvěmi týdny poslechli výzvy Disu a Aragonu, možná by teď Sarak neovládal taková území. Aragon se svojí výbornou armádou a s pomocí magie Disu dokázal vzdorovat mocným Sarakovým armádám celý týden. Narozdíl od Esirepských království, která bez spojenců padla po 1 až 2 dnech boje. Psal se 17. kreves roku 0. Sarak ovládal již celý kontinent Esirep a začal útočit i na další kontinenty. To byl impuls pro vytvoření "Aliance Vítězství". Tato koalice všech přeživších států začala konečně úspěšně vzdorovat Sarakovi. Sarak pochopil, že proti magii všech zbylých mágů a armádám z celého světa se ani jeho armáda neprosadí. Proto povolal "dareny" - smrtící mágy ze světa Hir. Jejich moc dokázala otočit boj opět na jeho stranu. Ovšem, nikdo nevěděl, proč Sarak neútočí na Dis. Ba co víc, on se mu přímo vyhýbal. Pozornost mágů se otočila na území Disu. Po dalších dvou týdnech na celém Kratu zbyly jen Dis a království Morgů na Kerynských ostrovech. O jeden den později, co se armády Saraka vrátili zpět na kontinent Shra - Dot, použili Disští mágové svoji novou zbraň - zjistili, že pod budovou parlamentu se nachází obrovský artefakt. Pochopili, že zde musel být ještě od dob temných a odporu Narů proti nim. Byla to obrovská koule, z které zářilo obrovské množství modré many. Mágové nasměrovali svá ochranná kouzla bílé magie skrz tuto kouli a zjistili, k čemu slouží: Nejspíše měla být použita ve válce Narů proti temným, ovšem byla vyrobena moc pozdě. Narové, než aby nechali svůj artefakt zničit, zakopali ho hluboko a zaštítili ho silnou magickou aurou, že ani temným se ho nepodařilo zničit. - Zkusili to znovu, ovšem tentokrát s modrou magií. A stalo se něco neočekáváného…

Sarak se vydal na pochod na Dis, ovšem znenadání se k němu přiřítily zbytky Aragonské armády, jež se ukrývali na území Disu, spolu s armádou mágů. Ti nasměrovali modrou magii skrz kouli a to dalo vznik extrémně silné magické bariéře která chránila vojsko a mágy. Opět použili kouli, tentokrát ale s bílou magií. Mocná bílá záře ochromila celé bitevní pole…

Sarak pochopil, že Disští mágové museli najít artefakt "Bitevní pláň", o kterém našel zmínku v Knize temných. Věděl, že neexistuje cesta jak tento artefakt zničit. Vydal armádě rozkaz k útoku a s elitní gardou se stáhl k Branám.

Mezi oběma armádami se rozzuřila bitva. Aragonské jednotky nechali první útočnou vlnu démonů roztříštit se o štít. Víc jak polovina mágů musela štít udržovat. Zbytek mezitím podstoupil první vlnu útočné červené magie. Opět skrz kouli. Bílá záře se změnila na červenou a pak na temně rudou. Z celého nebe začali sršet blesky, padat ohnivé koule a pršet kyselina. Štít sice stále držel, ovšem čím dál tím méně. Chránil mágy a Aragonské jednotky před jakýmkoliv nebezpečím. Zato v Sarakově armádě zavládl bez velitele chaos. Všichni se snažili zachránit, ovšem ani jednomu se to nepodařilo. Ani jeden daren, drak nebo démon se nezachránil. Naopak, z armády Aragonu nezemřel ani jeden voják a mágové dokázali udržet štít tak dlouho, než bouře přestala. První vítězství pro Alianci!

Sarak učinil po zjištění výsledku bitvy důležité rozhodnutí - "Existuje jen jedna cesta jak vyhrát: Povolat Marduka, boha smrti z jiné reality." Když to oznámil přeživším velitelům, většina jich sice zůstala, ale někteří (dokonce i dva démoni) utekli před hrozbou Mardukova hněvu. Sarak moc dobře věděl, že Marduk je jeden z nejmocnějších démonů. Ale jinou šanci neměl, když se jeho vlastní plány otočili proti němu…

Zbytek Aliance Vítězství, v obrovské euforii nad prvním vítězstvím, zahájil pochod na Brány. Ovšem v jejich řadách byl zrádce - Morgský vyhnanec vydávající se za člena Morgské armády. Když armáda dorazila k branám, čekalo je nemilé překvapení - tentokrát nebyla v čele armády skupina draků, ale něco podobného obrovskému štírovi - mělo to přibližně 25m v průměru a 13m do výšky… Jakmile si toto stvoření - podoba Marduka, kterou zvolil pro tento boj - všimlo Alianční armády, vyběhlo směrem k nim… Začala Bitva o Krat!

Obě armády na sebe narazili. Marduk prorazil magický štít Bitevní pláně, ale byl zahnán zpět bílou magií Kovese, jednoho ze tří mágů přeživších první setkání se Sarakem. Sarak, zděšen tím jak snadno zahnal mág Marduka, vydal rozkaz k frontálnímu útoku. Vojsko čítající přes 200 000 zrůd narazilo na 2500 mágů a 176 000 Morgů, Aragoňanů a Du'Rathů. Zatímco se bojovalo na obou stranách, Mešurik, zrádce, se dostal až k Mardukovi. Když ho spatřil (nikdo, ani sám Marduk si ho nevšiml), uskutečnil svůj plán - podle knihy bohů zjistil, že Marduk lze zabít jen kouzlem "Požehnání". Seslal tedy na něj toto kouzlo. Chtěl získat jeho sílu…

V jeden jediný moment se z Mardukova bezvládného těla vznesl mocný černý dým, který se přenesl do Mešurika. Sarak, který nečekal že Marduk tak lehce padne, utekl do otevřené Brány. Spolu s ním utekl i Aasos, přeživší poslední z temných. Koves se spolu se skupinou asi 150 mágů a 3000 vojáků probojoval až k Branám a zavřel všechny mimo jedné, kterou proběhl Sarak a Aasos. Pak se vydal za nimi. Větší část armády Aliance, která najednou uviděla obrovského Morga (Marduka, který se pouze přesunul do Mešurikova těla a ovládl jej), jak se řítí směrem na ně, zpanikařila a rozprchla se. Zbytek bojoval dál. Démoni a ostatní toho využili a zaútočili - bláhově se domnívajíc, že ji zničí - na Pláň. Toho využili přeživší mágové a nasměrovali nejmocnější bílé kouzlo - Armaggedon - skrz kouli na armádu zrůd… Bylo to během Bitvy o Krat, dne 1. durlaga roku 0.

May the Force be with you…

Jan "Jedi_Knight" Gabriel


  • Komunita
  • Anime
  • Hry
  • TCG
  • Fan
  • Download
  • Ostatní